طی شش ماهه اول سالجاری؛

۵۵۰ مددجوی کمیته امداد اردبیل آموزش‌ فنی و تخصصی فراگرفتند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: 550 نفر از مددجویان اردبیل با شرکت در دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی، مهارت‌های لازم را برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی فرا گرفته‌اند.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال‌جاری در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی شرکت کرده‌اند، افزود: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پس از یادگیری مهارت‌های لازم به موسسات کارآفرینی و کارخانه‌های صنعتی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه مددجویان اردبیلی با شرکت در کارگاه‌های فنی و تخصصی و اخذ گواهی مهارت می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شوند، اعلام کرد: کارگاه‌های آموزش شغلی کمیته امداد استان اردبیل بر اساس استعداد و علاقه مددجویان برگزار می‌شود تا آنها با فراگیری این دوره‌ها به سادگی بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.

سیفی با اعلام اینکه کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت آموزی، پایدارسازی و توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی برگزار شده است، بیان کرد: دامپروری، کشاورزی، آرایشگری، گلدوزی، خیاطی، رایانه و قالیبافی از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده است که در تمامی مراحل، به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین افراد شرکت کننده در کارگاه‌های آموزشی را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، گفت: ۴۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در شش ماهه نخست سال‌جاری از کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند که این امر نقش بسزایی در توانمندسازی آنها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارائه‌ آموزش‌های فنی و تخصصی به خانوار تحت حمایت یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در توانمندسازی و خودکفایی آنها است، افزود: حضور زنان سرپرست خانوار در کارگاه‌های آموزشی شغلی موجب می‌شود تا ضمن عزت نفس و کرامت انسانی، روحیه خودباوری آنها ارتقا یافته و بتوانند مشکلات زندگی را با تکیه بر توانایی‌های خود رفع کنند.

سیفی با اشاره به اینکه ظرفیت جغرافیایی استان اردبیل موجب شده است تا بیشترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد در زمینه دامپروری اجرا شود، بیان کرد: اجرای طرح‌ دامپروری با موفقیت از سوی مددجویان اردبیلی برگزار می‌شود که تلاش داریم از حالت سنتی به سمت مکانیزه و صنعتی حرکت کنیم تا از این طریق علاوه بر مددجویان، برای سایر افراد جویای کار نیز شغل مناسبی ایجاد شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه رایزنی‌های مناسبی در سطح استان با کارخانه‌های صنعتی صورت گرفته است، گفت: کارخانه‌ها با به کار گیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل می‌توانند از مزایای بیمه و بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل در حال انعقاد تفاهمنامه با چند کارخانه صنعتی در این استان است، اعلام کرد: از جمله بسته‌های تشویقی کمیته امداد استان اردبیل، در طول دو سال پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه به کارفرمایانی است که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار گمارند.

انتهای پیام/ح

۴۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از کارگاه‌های آموزشی بهره‌مند شده‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.