منتظر برف نباشید

مازندرانی‌ها حداقل تا دو هفته آینده منتظر بارش برف نباشند.

منتظر برف نباشیدبسطامی رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: بارش برف به کاهش دما بستگی دارد و با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی میانگین دما در مناطق جلگه‌ای و دشت مازندران، نرمال پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای تبدیل بارش‌ها به برف دمای هوا به حداقل ۵ درجه بالای صفر باید برسد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی امکان بارش برف در مناطق جلگه‌ای، دشت و سواحل مازندران تا دو هفته آینده دور از انتظار است.

بسطامی، پدیده قالب جوی دو هفته آینده در مازندران را بارش‌های پراکنده در دشت و بارش خفیف برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود بارش‌های باران در ماه‌های آبان و آذر، در حد نرمال و بیش از آن باشد.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی مازندران افزود: در پیش‌بینی فصلی امکان افت و خیز‌های دمایی و بارشی وجود دارد به همین دلیل هرگونه تغییر در شرائط آب و هوایی استان از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: باغداران به شایعات بارش برف در استان توجه نکنند چرا که تا دو هفته آینده شرائط آب و هوایی در مازندران مناسب بدون بارش برف یا بارش‌های سیلابی است.

بسطامی افزود: از ابتدای مهرماه امسال تا ۲۰ آبان ماه به طور متوسط حدود ۱۸۶ میلیمتر باران در مازندران بارید که در مقایسه با دوره بلند مدت، ۴۵ درصد و در مقایسه با سال زراعی پارسال ۲۵ درصد نیز بیشتر بود.

رییس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی مازندران پراکنش مکانی باران‌ها را مناسب برای افزایش ذخیره آب در پشت سد‌ها ندانست و گفت: بیشترین میزان بارش‌ها در غرب مازندران ثبت شد که به دلیل نبود سد مخزنی و نزدیکی شهر‌ها به سواحل، آب باران مستقیم به دریا رفت.

وی افزود: بارش‌ها در شرق مازندران و ارتفاعات این مناطق محدود بود و به دلیل رگباری بودن تبدیل به روان آب شدند.

انتهای پیام/ م

آخرین وضعیت آب و هوایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار