با هدف جلوگیری از احتکار کالا:

ثبت اطلاعات ۱۰۲ هزار انبار در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: اطلاعات ۱۰۲ هزار انبار، سیلو و مراکز انباشت کالا در این استان در سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا ثبت شده است.

ثبت اطلاعات ۱۰۲ هزار انبار در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان فارس گفت: این سامانه برای شناسنامه دار کردن تمام انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا در استان و شناسایی کالا‌های قاچاق و الزام به ثبت ۲۵ گروه کالایی که شامل ۱۲۰ قلم کالا می‌شود راه اندازی شده است.

او ادامه داد: ۲۵ گروه کالایی مذکور شامل برنج خارجی، گندم، گوشت قرمز سرد سنگین، گوشت قرمز گرم سبک، گوشت مرغ، تخم مرغ، کنجاله سویا، ذرت، جو، دارو‌های دامی ضروری، انواع کود شیمیایی، سموم تکنیکال شیمیایی، انواع بذر، شکر خام، روغن خوراکی نیمه جامد و مایع، روغن خام، حبوبات (عدس، لپه، نخود و انواع لوبیا) می‌شود.

همتی ادامه داد: همچنین انواع دانه‌های روغنی، لاستیک سنگین، کاغذ چاپ و تحریر، کاغذ روزنامه، خمیر کاغذ، چای خشک، دارو، تجهیزات و ملزومات ضروری پزشکی، ماشین آلات و تجهیزات تولید کننده کالا‌های اساسی مانند کمباین و نشاکار برنج در قالب این گروه کالایی است.

وی اضافه کرد: سایر کالا‌های غیر از این ۲۵ گروه کالایی نیز به شکل آزمایشی در این سامانه ثبت خواهد شد.

او ادامه داد: بر این اساس تمام انبارها، مراکز انباشت کالا، سیلوها، سردخانه ها، واحد‌های تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی باید اطلاعات ورودی و خروجی خود را در این سامانه به آدرس اینترنتی nwms.ir ثبت کنند.

وی اظهار داشت: ثبت روزانه کالا‌ها در سامانه جامع انبارها، تشخیص کمبود یا اضافه بودن اجناس، جلوگیری از قاچاق کالا، رصد جریان گردش کالا و دسترسی به آمار و میزان موجودی کالا، ساماندهی شناسه دار کردن تمامی انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، شفافیت در توزیع کالا، مالکیت و میزان موجودی کالا با جزئیات از جمله اهداف راه اندازی سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا است.

همتی بیان کرد: بر این اساس، هر شخص حقیقی و حقوقی فعال دارای انبار کالا، مکلف به ثبت اطلاعات است و در غیر این صورت فعالیت‌ها قانونی نخواهد بود چرا که فعالیت انبار‌ها بدون وارد کردن اطلاعات در این سامانه و شناسایی هر کالایی خارج از این شبکه قاچاق، احتکار، گرانفروشی و عدم توزیع مناسب تلقی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: سامانه جامع انبار‌ها در فاز نهایی به این قابلیت خواهد رسید که صدور بارنامه منوط به ثبت اطلاعات مبدا و مقصد در این سامانه خواهد شد.

وی گفت: چنانچه بازرسان این سازمان انبار‌هایی را کشف کنند که در سامانه ثبت نشده، اقلام و کالا‌های موجود در آن انبار کالای قاچاق محسوب و با صاحبان کالا برخورد قانونی خواهد شد.
انتهای پیام/ر

اطلاعات ۱۰۲ هزار انبار در فارس ثبت شده است

برچسب ها: صنعت و معدن ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار