دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان:

گلوگاه‌های سیستان و بلوچستان به روی مافیای سوخت بسته می‌شود

گلوگاه‌های اصلی ورود سوخت در جاده‌های این استان بزودی به سامانه هوشمند کنترل انبار بارنامه نفت مجهز می‌شوند و دیگر امکان ورود نفتکش با بارنامه جعلی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید محبی دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۸۰ درصد سوختی که از مرز‌های سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود از دیگر استان‌های کشور با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به افزایش انگیزه و میزان قاچاق در ماه‌های اخیر وزارت نفت مکلف شد سامانه کنترل انبار بارنامه نفت را در گلوگاه‌های ورودی سیستان و بلوچستان مستقر کند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تجهیزات این سامانه از سوی وزارت نفت خریداری شده که تا هفته آینده در پاسگاه‌های ایست و بازرسی مستقر در گلوگاه‌های ورودی این استان نصب می‌شود.

وی افزود:با استفاده از این سامانه اصالت بارنامه نفتکش‌هایی که از هر انبار نفت در کشور به مقصد سیستان و بلوچستان بارگیری شوند قابل تشخیص خواهند بود.

محبی ادامه داد: گلوگاه‌های مسجد حضرت ابوالفضل (ع) در جاده بم – بزمان، نصرت آباد در جاده بم – زاهدان، زهکلوت در جاده کرمان به سمت دلگان و بیردف در جاده جاسک – چابهار از مهمترین مسیر‌های ورود سوخت قاچاق به سیستان و بلوچستان هستند.

انتهای پیام/پ

مافیای سوخت در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار