انهدام باند سارقان منزل در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام باند سارقان منزل با کشف ۹۰ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: تعدادی سارق به صورت باندی و با استفاده از چند دستگاه خودرو، پس از شناسایی ساختمان‌های دارای حفاظت فیزیکی ضعیف و اطمینان از نبود مالک وارد منازل می‌شدند و اغلب وسایل گران قیمت و کم حجم مانند طلا، نقره، وجه نقد، تابلو فرش، لب تاپ، گوشی، دوربین عکاسی را سرقت می‌کردند.

سردار محمودی افزود: کاراگاهان هویت چند سارق در استان‌های همجوار شناسایی کردند و مشخص شد که آنان قصد سرقتی دیگر در قزوین را دارند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: ماموران با فعال کردن گشت‌های نا محسوس چند جوان را در حال پرسه زنی مشاهده و پس از تعقیب و گریز آنان را دستگیر کردند.

سردار محمودی افزود: متهمان در بازجوئی فنی ماموران به یک دستگاه خودرو "دنا پلاس" مورد استفاده در سرقت اعتراف کردند و خودرو در محل دستگیری سارقان به همراه مقادیری اموال سرقتی کشف شد.

سردار محمودی افزود: از آنجا که احتمال بازگشت سارقان برای جابجایی خودرو می‌رفت با کنترل نامحسوس یکی دیگر از سارقان با مراجعه به خودرو شناسایی و در یک اقدام ضربتی دستگیر شد.

به گفته وی، متهم به همراه اموال سرقتی شامل طلاجات، ساعت، گوشی، وجه نقد، دوربین عکاسی حرفه‌ای و هارد به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال، به پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: متهمان در بازجوئی فنی ماموران به ۹۰ فقره سرقت در شهرستان قزوین و البرز اعتراف کردند.

سردار محمودی افزود: با حضور مالباختگان در پلیس آگاهی استان کار شناسایی وسایل و رد مال انجام شد.

وی اضافه کرد: تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

سردار محمودی گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست: همواره با رعایت هشدار‌های پلیسی و پیشگیری از سرقت، پلیس را در حفظ امنیت و احساس امنیت در جامعه یاری کنند.

انتهای پیام/

کشف نود فقره سرقت در قزوین

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیشگیری از ورود سارقین
۲۱:۵۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۷
با توجه باینکه مردم روشهای سرقت را نمیشناسند، به اشتباه تصور میکنند حفاظ یا دربهایی که فلزی هستند و تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشوند جلوی ورود سارقین را میگیرند در حالیکه سارقین اصلا به جنس درب کار ندارند و فقط قفل نصب شده روی دربها را باز، هک یا تخریب میکنند.

پس فقط قفل درب باید ضد دیلم باشه به صورتیکه نه تنها ورود سارقین را از طریق روشهای رایج مثل باز کردن قفل از طریق شاه کلید، هک و توپی زنی غیر ممکن کنه بلکه تخریب قفل را از طریق دیلم زنی هم غیر ممکن کنه که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه، حتی اگر درب ورودی، یک درب چوبی معمولی باشه.

در پایان، برای اطمینان از این موضوع که آیا اون قفلی که فروشنده تحت عنوان ضد سرقت یا ضد دیلم معرفی میکنه واقعا تمام روشهای ورود سارقین را غیر ممکن میکنه، باید ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بگیرید تا اطمینان پیدا کنید که اون قفل، درب، حفاظ، گاوصندوق یا .... واقعا ضد سرقته و فروشنده سعی نمیکنه با بزرگ کردن یک ویژگی اون کالا ، توجه شما را از باقی ویژگیهایی که باید در مقابل سارقین داشته باشه منحرف میکنه.
آخرین اخبار