پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

استاندار خوزستان با صدور پیامی، 24 آبان، روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیست و ششمین دوره کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران و 24 آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به فعالان عرصه فرهنگ به ویژه کتابداران و کتابخوانان تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کاروان حیات انسان ها در پیچ و تاب ایام، بی وقفه، درگذر است و انسان ها در کشاکش این تحولات است که پوسته رخوت و پوستین ماندگی را می شکافند و رنگ رویش می گیرند و رؤیاهای دور و دراز را نزدیک می کنند و در ساخت جهان، جان خویش را نیز می سازند.

در این سیر و سفر همچنان کلمات، یگانه محملی هستند که نسل آدم، سوار بر سفینه سلیمانی آن، درون مایه های خود را به سان سوغات سفر، به دیگری هدیه می کند و با زیستن در دل آن، هم خود قرار می گیرد و هم فکر خویش را در ذهن دیگری، قرار می دهد، هم خود در سایه اش امنیت می یابد و هم به باطن دیگری، امان می دهد.

از این روست که اهالی کتاب، اهل صلح و ثبات و امنیت و ایمان اند و در طوفان های بنیان برانداز، ساحلی آرام برای جان های بی قرارند.

«هفته کتاب» و موعد تکریم کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، فرصتی است برای یادآوری این مهم که قطار توسعه و پیشرفت این سرای کهن جز از میان خطوط کتاب ها و با راه بری عقلانیت و اندیشه ورزی، شتاب نخواهد گرفت.

سراپا امیدم برای فردای ایران چرا که همچنان چراغ کتابخانه ها روشن است و در گوشه و کنار، شمع کتابخوانی نور افشانی می کند و کتابداران در ایفای نقش خویش به عنوان خادمان فرهنگ کتابخوانی با توان و انگیزه ای روزافزون فعالیت دارند.

غلامرضا شریعتی/ استاندار خوزستان

انتهای پیام/گ

پیام تبریک روز دانش آموز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.