زندگی‌نامه شهید موسی محمدی قره باغ

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید موسی محمدی قره باغ یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.
شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید موسی محمدی قره باغ  یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
شهید موسی محمدی قره باغ در سال ۱۳۴۷ در روستای قره باغ از توابع شهرستان ارومیه چشم به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا با موفقیت به پایان رسانید و دوره متوسطه را در شهر ارومیه با نمرات خوب پشت سر گذاشت.
ایشان از همان دوران کودکی و نوجوانی در بطن انقلاب رشد نمود و شور انقلاب و اسلام خواهی در وجودش شعله ور گشت. اسلام را با تمام وجود درک می‌کرد. آشنای زمان، مقلد عاشق و مشتاق راه امام (ره) بود. در روز‌های حساس و خطیر و سرنوشت ساز با اشتیاق فراوان در صحنه حاضر می‌شد. پیام و رسالت خون شهیدان را خوب حس می‌کرد و توطئه توطئه گران را خنثی می‌نمود. در محافل و مجالس شرکت مؤثر داشت. دعای یا رب یا رب اش طنین انداز و نماز شب اش چه عاشقانه بود. آری او عارفی عاشق و عاشقی بود که تشنه دیدار خدا بود.
روح خروشان او آرام و قرار نداشت. برای همین چندین بار داوطلبانه در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرد تا عزت و عظمت اسلام را در جهان پر از شرک و کفر به کرسی نشاند و آرام گیرد.
او ندای حسین (ع) را از لابلای تاریخ شنید و دانست که در صحرای سرخ کربلا بر سر حسین (ع) و یارانش چه گذشت. او آگاه بود که قافله سرخ تشیع با سربلندی و سرافرازی و با نثار خون سرخش راه حق را می‌شکافت و به پیش می‌رود.
او پنج بار بیشتر نتوانست در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یابد و سرانجام در مورخه ۱۳۶۵/۱۰/۲۱ که لبریز از عشق به شهادت بود در منطقه عملیاتی کربلای ۵ در جبهه شلمچه با عراقیان بعثی درگیر و بر اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه سر و پا‌ها شربت شیرین شهادت را نوشید. آری، او که هنر خوب زیستن و خوب مردن را در تشیع آموخته بود به جمع شهیدان پیوست و پیکر پاکش در باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
از خصوصیات بارز این شهید، اسلام خواهی، عشق به امام (ره) و مطیع فرمان خدا بودن، مبارزه با استکبار جهانی، وفای به عهد، راستگویی و نیکی به پدر و مادر و سایر دوستان و آشنایان بود. او الگوی خوب برای برادران و خواهرانش بود و لحظه‌ای از یاد خدا غافل نمی‌شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید موسی محمدی قره باغ 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی عبد قره باغ
۲۲:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خیلی خیلی خوشم آمد
آخرین اخبار