مسئول میراث فرهنگی بیله سوار؛

جشنواره شتردوکوهانه 9 آذر ماه در بیله سوار برگزار می شود

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار از برگزاری جشنواره شتر دو کوهانه در 9 آذرماه سال جاری در بخش جعفرآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرنام حامد، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار صبح پنج شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های جشنواره شتردوکوهانه تصریح کرد: این جشنواره با هدف معرفی جاذبه های گردشگری عشایر شهرستان برگزار می شود.

وی با اشاره به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی در این جشنواره اضافه کرد: از جمله پخت غذاهای محلی و عرضه و معرفی دمنوش های گیاهی پیش بینی شده است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار افزود: برگزاری مسابقه شترسواری و انتخاب زیباترین شتر نیز بخش های دیگر این جشنواره است.

حامد ادامه داد: با توجه به تدارک برنامه های متنوع فرهنگی برای گروه های سنی مختلف مسابقه انتخاب زیباترین لباس سنتی کودکان و مسابقه نقاشی و کاردستی نیز تدارک دیده شده است.

وی اجرای مسابقات بازی های بومی محلی و تیر اندازی با کمان سنتی را بخش دیگری از این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: عکس یادگاری با شتر و طرح سوال با اهدای جایزه نیز پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ح

معرفی جاذبه های گردشگری عشایر شهرستان بیله سوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.