دبیر علمی اولین سمپوزیم بین‌المللی جراحی صورت خبر داد؛

ایران پایتخت جراحی زیبایی دنیا/ هزینه جراحی فک در اروپا ۶۶ برابر ایران است

کیهان گفت: به دلیل آمار بالای جراحی، ایران پایتخت جراحی زیبایی دنیاست.

ایران پایتخت جراحی زیبایی دنیا/ هزینه جراحی فک در اروپا 66 برابر ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امید کیهان دبیر علمی اولین سمپوزیم بین‌المللی جراحی صورت در نشست خبری این سمپوزیم با اشاره به تأثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر کنفرانس‌های علمی گفت: متأسفانه برخی سخنرانان سمپوزیم جراحی صورت به دلیل تحریم‌های آمریکا نتوانستند در ایران حضور پیدا کنند.
 
وی ادامه داد: ما برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کردیم تا سخنرانی‌های بین‌المللی به صورت آنلاین برگزار شود و در مجموع 11 سخنرانی آنلاین در نخستین سمپوزیم جراحی صورت برگزار می‌شود و بیشترین سخنرانان بین‌المللی از آمریکا هستند، همچنین چند دانشمند فرانسوی و کانادایی نیز در سمپوزیم سخنرانی می‌کنند.

در جراحی‌های زیبایی با منفعت مالی اختلاف نظر وجود دارد

کیهان درباره برخی اختلاف‌ها در زمینه انجام انواع جراحی‌های زیبایی بین گروه‌های مختلف پزشکی گفت: اعمال جراحی زیبایی براساس کریکولوم‌های پزشکی انجام می‌شود و کسانی که سایر گروه‌های پزشکی را از انجام جراحی‌های زیبایی منع می‌کنند، تنها به دنبال منفعت مالی خود هستند.
 
وی افزود: همانطور که ما می‌بینیم در جراحی بینی به دلیل اینکه منفعت مالی وجود دارد، اختلاف نظرهایی دیده می‌شود، اما در مورد جراحی شکاف لب که منفعت مالی ندارد و جراحی سختی محسوب می‌شود، اختلاف نظر نیست.
 
دبیر علمی اولین سمپوزیم بین‌المللی جراحی صورت تصریح کرد: براساس کریکولوم‌های پزشکی تدوین شده در وزارت بهداشت، جراحان پلاستیک، جراحان فک و صورت و جراحان گوش و حلق و بینی می‌توانند جراحی زیبایی را انجام دهند.

تاثیر افزایش آگاهی مردم در  جراحی‌های زیبایی نامعقول

وی با اشاره به برخی جراحی‌های زیبایی نامعقول چون گوش الاغی، چشم گربه‌ای و زبان دوشاخ گفت: در جراحی زیبایی باید آگاهی مردم را بالا برد تا شاهد اعمال جراحی زیبایی نامتعارف نباشیم، هرچند که این اعمال جراحی بسیار نادر هستند، اما به هرحال باید تلاش کرد تا تمایل افراد متقاضی را به انجام این اعمال جراحی از بین برد.
 
کیهان با بیان اینکه جراحان زیبایی ایران بسیار توانمند و حاذق هستند، گفت: ایران به‌روزترین جراحان زیبایی را دارد و هیچ عمل جراحی فک و صورتی در دنیا نیست که در کشور ما انجام نشود.
 
دبیر علمی اولین سمپوزیم بین‌المللی جراحی صورت با بیان اینکه بر مبنای تعداد اعمال جراحی، ایران پایتخت جراحی زیبایی در دنیا است، گفت: پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین جراحی‌های زیبایی دنیا در ایران با هزینه بسیار کمی انجام می‌شود.
 
کیهان با اشاره به هزینه پایین جراحی‌های زیبایی در ایران گفت: یک جراحی فک در اروپا 400 میلیون تومان هزینه دارد، این در حالی است که جراحی فک در بیمارستان‌های دولتی ایران با 6 میلیون تومان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار