دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود گفت: دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف است.

دهه وقف فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقفبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد حسین فاضلی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود دهه وقف را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ حسنه وقف خواندو به برنامه‌های این اداره در این دهه اشاره کرد و گفت:۴۰ هزار برگ از اطلاعات پایه رقبات در سیستم سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه تکمیل و تایید شد.

وی با بیان اینکه این شهرستان دارای ۱۹۴ موقوفه با تعداد چهار هزارو ۹۲۵ رقبه است، گفت: میاندرود تعداد ۹۷ مسجد، ۲۴ تکیه،۲۹ حسینیه و ۲ دار القرآن و ۳ فاطمیه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود گفت: ۴۵۰ سنداجاره موقوفات در جهت وصول مطالبات وقفی در شهرستان میاندورود تمدید و تجدید شد.

فاضلی افزود: اجرای طرح ضیافت الهی، برپایی نشست فصلی هیات امنا امامزادگان، برپایی محفل انس با قرآن و برپایی مناسبت‌های مذهبی نیز از برنامه‌های اجرا شده اداره اوقاف و امور خیریه میاندرود می‌باشد.

حجت‌الاسلام رمضان شجاعی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهشهر نیز گفت: دو قطعه زمین در مجموع به متراژ ۲۴ هزار و ۱۰۰ متر مربع به ارزش یک میلیارد تومان با نیت قرآنی  در شهرستان بهشهر وقف شد.

وی افزود: این ملک توسط وارث مرحوم قربانعلی گرائیلی و به ارزش یک میلیارد تومان با نیت امورات فرهنگی، قرآنی و درمانی وقف شده است.


انتهای پیام/آ

۴۵۰ سنداجاره موقوفات در میاندورود تمدید و تجدید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.