صنعت فرش کاشان ناگزیر به صنعت جایگزین درآمدزا و اشتغال است

فرماندار کاشان گفت : صنعت فرش کاشان به عنوان یک نشان شناخته شده این شهرستان سرنوشت نفت را پیداکرده است و ناگزیر به انتخاب صنعت دوم و جایگزین درآمدزایی و اشتغال برای آن باید بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار کاشان در شورای اداری این شهرستان با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مناسبت آغاز برنامه های بیست و ششمین دوره هفته کتاب کشور درکاشان آغاز شد ،گفت : ما باید قبول کنیم که صنعت گردشگری را باید به عنوان درآمد دوم و اشتغالزایی جایگزین صنعت فرش کاشان کنیم.

به گفته وی ، در این خصوص طی رایزنی و هماهنگی که با جندقیان، معاون امور روستایی کشور ، وی متعهد شده است طرح های روستایی اشتغالزا تا 4 میلیارد تومان را اعتبار دهد و همچنین طی گفتگو با علی اصغرمونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی طی هماهنگی با شرکت های گردشگری قرار است گردشگران با رعایت تمامی شئون اسلامی و قوانین و مقررات به کاشان هدایت شوند.

ضرورت ارائه گزارش کار و عملکرد با شفاف سازی در اطلاع رسانی به مردم

وی در ادامه ارائه گزارش کار و شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص عملکرد دو ماهه خود در شهرستان کاشان را تاکیدکرد و گفت : شفاف سازی و اطلاع رسانی به مردم عاملی می شود تا عملکرد ما در بوته نقد قرارگیرد و با برطرف کردن نواقص عملکرد خود را بهتر و مطلوب تر کنیم.

مرتضایی قهرودی ، در خصوص  این عملکرد انجام اقدامات بسیاری با کمک امام جمعه شهر و همکاری مردم کاشان را را یادآورشد و گفت : مهم ترین این اقدامات در گام اول و دوم  در حوزه اشتغال ، رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و صنعت گردشگری شهرستان کاشان بوده است که با پیگیری مکاتبات و حتی مراجعه حضوری به استانداری و تهران در دیدار با مسووولان بالادستی انجام دادم.

وی ، خطاب به مدیران ادارات کاشان با تاکید بر اینکه سعی خواهد کرد استقلال کامل حوزه مدیریت و تصمیمات اجرایی آنها را بگیرد ، گفت : در انجام امور در خدمت به مردم ، متکی و منتظر استان نباشند.

مردم در ادارات ، حق اعتراض و پیگیری حقوق خود را دارند

فرماندار کاشان ، سومین گام اقدامات مهم در حوزه عملکرد دو ماهه اخیر خود در شهرستان کاشان را تکریم مردم شریف کاشان  دانست و گفت : در اداراتی که عبارت «پیگرد قانونی با معترضی خواهد شد که مزاحم کارمند اداره می شود » نصب شده است باید برداشته شود مردم وقتی این عبارات را می بینند نمی توانند صحبت و اعتراض کنند آنها حق اعتراض و پیگیری حقوق خود را دارند.

مرتضایی ، ارائه سه اقدام شاخص مدیران ادارت در نیمه اول سال و سه اقدام مهمی را که برای نیمه دوم سال در نظر دارند به فرمانداری تاکیدکرد و گفت : آنها با این کار ضمن مشخص کردن چالش ها و دغدغه ها  و پیشنهادهای خود و شناخت نقاط ضعف و قوت مسیر خدمت را تسریع و تسهیل خواهند بخشید.

وی با تاکید بر حضور نامحسوس و سرزده خود در ادارات کاشان گفت : تمامی امور خدمت را در دستگاه های اجرایی از این طریق رصد می کند.

پایتختی کتاب کاشان پیوست فضا و ظرفیت فرهنگی این شهر رخ داده است

فرماندار کاشان ، در ادامه انتخاب پایتختی کتاب کاشان را پیوست فضا و ظرفیت فرهنگی این شهر دانست وگفت : بسیاری از مشکلات در مباحث اقتصادی و پژوهشی ریشه در مشکلات فرهنگی دارد.

مرتضایی قهرودی ، با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ ریشه بسیاری از مسائل را در جامعه دارد ،گفت : مطالعه و کتاب خوانی منشا تحولات در بخش های دیگر جامعه می شود و سایر بخش ها را پوشش می دهد.

وی، با اشاره به اینکه  حتی خودش پیش از اینکه سیاسی باشد شخصیتی فرهنگی است و حتی خود هفته ای یکبار  در محافل و مجالس فرهنگی شرکت می کند گفت: من خودم در محیط فرهنگی رشد کردم.

شایان ذکر است در پایان شورای اداری کاشان با حضور محسن جوادی  معاون فرهنگی وزیر ارشاد تندیس پایتختی کتاب کاشان به شهردار کاشان به عنوان دبیر اجرایی پایتختی کتاب کاشان اهدا و از 50 عنوان کتاب چاپی در سال 97 رونمایی شد.

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد برای شرکت در برنامه های آغاز بیست و ششمین دوره هفته کتابخوانی کشور در کاشان و شرکت در ویژه برنامه های متنوع به این شهرستان سفر کرده بود.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.