مجلس سنای آمریکا طرح توقف فروش سلاح به بحرین را رد کرد

علی‌رغم ادعاهای اخیر مقامات آمریکا برای توقف جنگ در یمن، اعضای مجلس سنای این کشور طرح فروش سلاح به یکی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی را رد کردند.

مجلس سنای آمریکا طرح توقف فروش سلاح به بحرین را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هیل، طرح پیشنهادی توقف فروش سلاح به بحرین با مخالفت اکثریت نمایندگان مجلس سنای آمریکا رد شد.

قطعنامه پیشنهادی «رند پال» نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در مجلس سنای آمریکا، برای توقف فروش تسلیحات نظامی به ارزش 300 میلیون دلار به کشور بحرین با 77 رأی مخالف نمایندگان مجلس سنا روبرو شد و تنها 22 نماینده با این طرح موافق بودند.

با این حال وب‌سایت «هیل» با اشاره به اینکه بحرین یکی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی (علیه مردم یمن) است مدعی شد: «(رند) پال به دنبال توقف جنگ در یمن است و به علت آمار بالای کشتار غیرنظامیان قانون‌گذاران آمریکا روزبه‌روز و هرچه بیشتر مخالفت خود را با مداخله نظامی آمریکا در جنگ یمن اعلام می‌کنند».

نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات مجلس سنا در حالی طرح مذکور را رد کردند که طی روزهای اخیر مقامات دولت آمریکا مدعی تلاش برای توقف جنگ در یمن هستند، اما همزمان افزایش عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن و کشتار غیرنظامیان با سکوت واشنگتن روبر می‌شود.

دولت ترامپ 28 سپتامبر سال جاری به نمایندگان کنگره اطلاع داد که آمریکا تصمیم دارد 125 سامانه پرتابِ موشک هدایت شونده و 110 موشک تاکتیکی نظامی را به بحرین بفروشد.

کاخ سفید در مخالفت با طرح «رند پال» و توجیه فروش تسلیحات نظامی به کشورهای عربی از جمله بحرین باز هم از شگرد نخ‌نمای ایران‌هراسی استفاده کرد. در بیانیه کاخ سفید ادعا شده است: «استفاده از سامانه پرتاب موشک، توانایی بحرین برای محافظت از حاکمیت سرزمینی خود در برابر تهدیدهای مختلف به‌ویژه ایران را افزایش می‌دهد».

همچنین «باب منندز»، عضو ارشد و دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از رأی‌گیری درباره طرح «رند پال» خطاب به نمایندگان مجلس سنا گفت: «بحرین متحدی کلیدی ماست. این کشور میزبان ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است که یک پایگاه دریایی حیاتی برای حفاظت از منافع امنیت ملی آمریکا در خلیج (فارس) و سراسر منطقه است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار