امام جمعه کرمان؛

استفاده از ظرفیت ها راه حل مشکلات استان است

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت: استاندار جدید کرمان از سطح علمی خوبی برخوردار است واستفاده از ظرفیت ها راه حل مشکلات استان است.

استفاده از ظرفیت ها راه حل مشکلات استان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت: همه گروه‌های و افرادی که از نفوذ بیشتری برخوردار هستند باید توجه کنند کرمان ظرفیت‌های فراونی برای پیشرفت داردو اگر بخواهیم توسعه داشته باشیم نیاز به هماهنگی جدی و حمایت همه جانبه از استاندار داریم.

وی افزود: استاندار جدید کرمان خوشبختانه ازسطح علمی بالایی برخوردارونیز دارای  تجربه کافی است و در کنار این مهم، وحدت، برادری و استفاده از ظرفیت‌ها راه حل مشکلات کرمان است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه استاندار کرمان باید به ظرفیت‌های استانی توجه و احقاق حقوق کارگران و اقشار کم درآمد را در دستور کار قرار دهد تصریح کرد: زمانی جامعه دچار گناه و معصیت شد به طور یقین بستر برای گناه‌های فردی نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: طغیان تمام گناهان را در بر می‌گیرد، زیرا تجاوز از حد و حدود است و اگر افراد از حد خود تجاوز کنند طغیان کرده اند درنتیجه اگر بخواهیم از انقلاب دفاع کنیم باید در وهله نخست سراغ سردمداران فساد و کفر رفته و مبارزه را باید از بزرگان خط طغیان آغاز کنیم.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: اگر بخواهیم جامعه اصلاح شود باید ریشه‌های اصلی کفر و طغیان را از بین برد در غیر این صورت اصلاح سطحی خواهد بود خطر این افراد برای این است که  سردمداران طغیان تمام مراکز اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تبلیغی و ... را در اختیار می‌گیرند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

وی افزود: در مرحله مبارزه با طغیان گران افرادی که می‌خواهند سردمدار مبارزه باشند باید دارای روح بلند و عقل توانا باشند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در متون دینی ما یکی از ابزار اصلی هر حرکت، داشتن صبر و حوصله است لذا در ماموریت مبارزه با طغیان، حوصله، صبر و متانت می‌تواند حرکت بزرگ هدایت انسان که در مقابل آن طاغوت‌ها صف می‌کشند به سرانجام برساند.

وی از سخن بلیغ، شیوا و پرمحتوا به عنوان دیگر ابزار مبارزه با طغیان نام برد و تصریح کرد: اطلاع رسانی و بصیرت افزایی یکی از راه‌های مبارزه با طغیان است تا قدرت درک مردم بالا برود.

خطیب جمعه کرمان گفت: زمانی موج‌های منفی علیه مردان الهی پخش می‌شود جامعه تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اما زمانی اطلاع رسانی بموقع و مناسب باشد غوغا سالاری تاثیر ندارد.

وی به نقش رسانه‌ها در ساخته شدن افکار عمومی اشاره و این نقش را ممتاز عنوان و تصریح کرد: ابزار بعدی که حضرت موسی (ع) برای مبارزه با طغیان از خدا می‌طلبد یاران دلسوز و پشتیبان و همراه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در طول تاریخ حرکت‌هایی که رهبران قوی داشته اند، اما توده مردم آن را همراهی نکرده اند شکست خورده و حرکت‌های مردمی نیز بدون رهبران قوی همواره محکوم به شکست بوده اند.

وی افزود: استقامت در راه مبارزه نیز از دیگر ابزار‌های مبارزه با طغیان است لذا همه باید در این راه استقامت کنند.

امام جمعه کرمان همچنین ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) وآغاز امامت امام عصرمهدی موعود (عج)افزود: امام حسن عسکری (ع)در بدترین شرایط بر جامعه اسلامی حکومت کرد وفرزند ایشان  امام زمان (عج) امید محرومان و همه افرادی است که مورد ظلم زورگویان قرار گرفته اند و امید مردم تشنه‌ای است که عدالت مبتنی بر عصمت امام زمان (عج) را انتظار می‌کشند.

وی به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج مجموعه‌ای از جوانان آماده، شجاع و انقلابی است و جریانی وظیفه شناس، مسئولیت پذیر و خط شکن در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری، محرومیت زدایی، جهاد و شهادت طلبی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین به ولادت پیامبر عظیم الاشان اسلام (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت اشاره کرد و گفت: امروز نیاز فعلی کشور، جهان اسلام و نیاز همیشه مسلمانان حفظ وحدت اسلامی استچرا که گروه‌های کوچکی در تلاش هستند وحدت مسلمانان را مورد هجوم قرار دهند در حالی که نماد برجسته وحدت در تاریخ اسلام حضرت علی (ع) است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: ما نیاز به وحدت داریم و جهان اسلام باید در کنار هم قرار بگیرند و از ارزش‌ها دفاع شود.

وی افزود: گاهی افرادی دانسته یا نادانسته در تلاش هستند ارزش‌های اسلامی را مخدوش کنند، اما باید بدانند در مقابل خون شهدا مسئولیت دارند و در پیشگاه خدا نمی‌توانند جوابگو باشند.

انتهای پیام/ح

ازاستاندار کرمان همه جانبه حمایت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.