استاندار خراسان رضوی :

تلاش برای توسعه آرامگاه فردوسی/ ما به فردوسی بدهکار هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: با وجود تلاش‌های زیاد در دوره‌های مختلف، محوطه کنونی در شان جایگاه حکیم توس نبود.

تلاش برای توسعه آرامگاه فردوسی/ ما به فردوسی بدهکار هستیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی صبح امروز در مراسم ساماندهی پیشخوان آرامگاه فردوسی گفت: در دهه ۷۰ مقام معظم رهبری در بازدیدی شخصی از آرامگاه فردوسی در مورد وضعیت اینجا گلایه‌هایی داشتند؛ ما به فردوسی بسیار بدهکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه مشهد قطب معنویت، دینداری و ایرانیت در ایران است افزود: فردوسی حکیمی است که هم اسطوره، پهلوانیت ، فلسفه و حکمت ایرانی را برای ما به ارمغان آورد.

رشیدیان با بیان اینکه تلاش‌های زیادی در دوره‌های مختلف برای توسعه این آرامگاه فردوسی انجام شده است تصریح کرد: دوستان تلاش‌های زیادی در دوره‌های مختلف برای توسعه این پایگاه زبان ایرانی انجام دادند که جای تقدیر دارد، اما شرایط اینجا در خور و شان این مرد بزرگ، حکیم فرزانه نیست و به نوبه خود از شورای شهر مشهد، شهردار و سازمان میراث فرهنگی بابت این ساماندهی تشکر می‌کنم.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید تمام نیازمندی‌های این مرکز فرهنگی فراهم شود و شهرداری و شورای شهر مشهد در این زمینه نیز برنامه ریزی داشته باشند، توسعه این منطقه به سود مردمی که در حوالی این منطقه هستند نیز خواهد بود.

رشیدیان با اشاره به توسعه این منطقه گفت: با همتی که از شهرداری سراغ داریم این پروژه در کمتر از یک سال به سرانجام می‌رسد و انتظارات فرهنگ دوستان ایرانی را برآورده می‌کند، البته این طرح بدون طرح‌های بعدی بدون ثمر است و باید مقدماتی فراهم شود تا این کار در آینده تداوم یابد و زمینه اتصال به قطار شهری نیز فراهم شود.

وی با ابراز امیدواری برای تداوم توسعه و پیشرفت این منطقه افزود: برکات توسعه این طرح شامل همسایگان حکیم توس نیز خواهد شد و همه از منافع آن بهره برداری خواهند کرد.

انتهای پیام// ز. م


تداوم توسعه و پیشرفت در منطقه‌ی تاریخی توس

برچسب ها: استانداری ، فردوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.