انجمن های محلات در صیانت از آثار تاریخی اردبیل مشارکت کنند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار مشارکت انجمن های محلات و ریش سفیدان در صیانت از آثار تاریخی این استان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،صابر افضل نیا ، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  اردبیل ظهر امروز در جلسه انجمن حفاظت از میراث فرهنگی شهرستان خلخال تصریح کرد: انتظار ما مشارکت گروه های مردمی در صیانت از آثار تاریخی است.

وی افزود: با توجه به تعدد آثار لازم است خود مردم در صیانت از بناها و آثار تاریخی یاریگر ما باشند و یکی از اهداف احیای مجدد انجمن های حفاظت از میراث فرهنگی نیز این مهم است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد:  همکاری دستگاه های اجرایی و نهادهای امنیتی نیز می تواند در مقابل با افراد سودجو موثر بوده و فرصت تخریب آثار از این افراد سلب شود.

در این جلسه همچنین فرماندار خلخال نیز با تشریح وظایف دستگاه های دولتی در حفاظت و حراست از آثار ملی متذکر شد: در این خصوص دستورات لازم نیز به بخشداران ابلاغ شده است.

فریدون بابایی افزود: انتظار ما همکاری دستگاه های امنیتی در راستای پیشگیری و در ادامه برخورد با قاچاقچیان است تا بتوان از تخریب آثار ممانعت کرد.

انتهای پیام/ع

حفاظت از آثار تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار