باشگاه خبرنگاران جوان مشهد گزارش می‌دهد؛

وحدت، چتر همبستگی مسلمانان جهان/ میوه آرامش و امنیت بر درخت وحدت می‌روید

ربیع، ماه زیبایی هاست، تجلی رحمت الهی بر هستی و کائنات و طلوع آفتاب حقیقت که از سرزمین وحی متجلی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، پیامبر(ص) با ورودش به مدینه و پس از تشکیل حکوت اسلامی، با ایجاد قرارداد‌های اخوت و برادری در میان مهاجر و انصار، برادری را از راهبرد‌های اساسی در راستای تحقق وحدت امت اسلامی مطرح و جامعه آن زمان را بیمه کرد و امروز این راهکار‌ها در هر شرایطی بهترین چراغ راهنما و کشتی نجات ما در تاریکی‌ها و انواع موانع و مشکلاتی است که دشمنان اسلام و میهن عزیزمان دنبال می‌کنند.
 
وحدت، چتر همبستگی مسلمانان جهان/ میوه آرامش و امنیت بر درخت وحدت می روید

حال ببینیم چقدر آموزه‌های دین مبین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی و مکتب مترقی را در مراحل حساس به ویژه آنجایی که خطر از دست دادن یک مقام و منصب بزرگ و وسوسه کننده در کمینمان است سرلوحه اعمال و رفتار و اظهار نظر‌های خود می‌کنیم.

پیامبر (ص) در توصیه‌ای به مساله مهم و حیاتی حفظ وحدت اشاره و می‌فرمایند: "‌ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی"

ایشان همچنین فرمودند: "وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است.

رسول مکرم اسلام (ص) در حدیثی دیگر می‌فرماید: "دست خدا بر سر جماعت است و شیطان با کسی همراه است که با جماعت ناسازگاری کند.

امیرمومنان حضرت امام علی (ع) اسوه وحدت و اتحاد نیز چنین فرمودند: "بر شما باد به ارتباط و بخشش به یکدیگر و دوری گزیدن از جدایی و پشت کردن به یکدیگر.

به جهت اهمیت وحدت در جامعه اسلامی، باب گفتگو را با امام جمعه اهل سنت تربت جام باز کردیم.


گرایش به تفرقه، ضعف است

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی امام جمعه اهل سنت تربت جام می‌گوید: اتحاد و حفظ وحدت آن چنان مقوله‌ ارزشمندی است که از هر منظر و دریچه‌ای که به آن نگریسته شود با ارزش و مثمر ثمر برای جامعه خواهد بود و تفرقه و اختلاف آن چنان مذموم و ناپسند است که کوچکترین گرایش به آن موجب ضعف و حقارت و نابودی خواهد بود.
 
وحدت، چتر همبستگی مسلمانان جهان/ میوه آرامش و امنیت بر درخت وحدت می روید

وی ادامه می‌دهد: امروزه مقوله‌  وحدت بین مذاهب و اندیشه‌های مختلف اسلامی همان تنگه احد تاریخ اسلام است که کفر و استکبار جهانی سعی دارد از این تنگه و راه به مسلمین و ایران اسلامی ضربه وارد کند و حداقل وظیفه هر مسلمان در شرایط کنونی این است که با حفظ وحدت و پرهیز از تفرقه این تنگه احد فعلی و تنها راه نفوذ دشمن را ببندند و دشمن را همچون گذشته سرشکسته و مایوس نمایند. انسجام و وحدت از ویژگی‌های مهم در جامعه اسلامی است.

مرتضی حمیدی فرماندار تربت جام با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت و متقارن آن با هفته بسیج می‌گوید: انسجام و وحدت از ویژگی‌های مهم در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور ادامه می‌دهد: باید در این ایام مردم پرشورتر از گذشته برنامه‌های هفته وحدت و بسیج را برگزار کنند تا دشمن نتواند به خواسته‌های خود برسد.

حمیدی با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری می‌گوید: باید همه گروه‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی به وحدت و همبستگی توجه بیشتر داشته باشند تا بتوانیم ملت و کشوری سربلند داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تربت جام کارکرد‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی را از برکات وحدت در کشور مثال زد.


ثمره وحدت امنیت پایداراست


امام جمعه تربت جام می‌گوید: وحدت آنقدر مهم است که اولین میوه و ثمره آن امنیت پایدار است.

حجت الاسلام طاهری امام جمعه تربت جام می‌گوید: امنیت برای رشد علمی، اقتصادی، آرامش معنوی و روانی لازم و ضروری است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به مسئله وحدت از نظر اسلام ادامه داد: از نظر اسلام هر کس شهادتین بگوید مسلمان است و با او باید متحد شویم.

حجت الاسلام جواد طاهری افزود: مسلمانان سه وظیفه مهم نسبت به همدیگر دارند که باید از جان، مال و آبروی هم حراست کنند و اجازه ندارند علیه آبروی همدیگر بازی کنند.

وی تصریح می‌کند: مسلمانان باید برای تحکیم و ارتقای وحدت موجود تلاش کنند و برای مفهوم شناسی آن کار کنند.

وی می‌افزاید: دشمنان اسلام از وحدت و اتحاد بین مسلمانان ضرر و زیان زیادی متحمل شدند و برای خدشه دار کردن وحدت دائم در حال فتنه هستند و باید همگان بیشتر مراقب باشند که دشمن با زبان دوستی و فریبنده به سراغمان می‌آید.
 
وحدت، چتر همبستگی مسلمانان جهان/ میوه آرامش و امنیت بر درخت وحدت می روید


دوستان جاهل، منافقین کوته فکرو متهجر مایه تفرقه اند

 

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: دوستان جاهل، منافقین کوته فکر، متهجر، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانع تبلیغ وحدت و تفرقه هستند.

وی ادامه می‌دهد: در شهرستان مرزی و تلفیقی تربت جام همه باید مراقب باشند که زمینه نزاع، اختلاف، شرارت و نا امنی وجود دارد.
 

مردم تربت جام در انتظار دیدار با مقام معظم رهبری


امام جمعه تربت جام می‌گوید: مردم ولایتمدار شیعه و سنی تربت جام متقاضی دیدار با مقام معظم رهبری در یکی از روز‌های هفته وحدت می‌باشند که می‌طلبد مدیران برنامه ریزی کنند.

 

رمز پیروزی و بقای ما در وحدت


در ادامه یکی از شهروندان تربت جام می‌گوید: ما مسلمانیم و شرافت انسانی، اسلامی خود را باید حفظ کنیم همانطور که در انقلاب اسلامی و  در دفاع مقدس با اتحاد و وحدت میان همه اقوام ایرانی و اقلیت‌های مذهبی و اهل تسنن و تشیع توانستیم ایران اسلامی را از جنگ نابرابر و خشم و کینه دشمنان قسم خورده نجات دهیم و شاهد همدلی و یکرنگی و صفا و صمیمیت افراد باشیم.

علی اکرامی می‌افزاید: ضروریست عنوان کنم در شهرستان تربت‌جام با به هم آمیخن خون بیش از ۹۰ شهید اهل سنت و بیش از ۵۵۰ شهید تشیع این وحدت را جاودانه نموده که ما بعنوان پاسدار خون شهدا در هرسطح از مسئولیتی که قرار داریم باید وحدت را حفظ نموده ومیراث بزرگانمان امام بزرگوار (ره) و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آقا (مدظله العالی) را برای نسل جوان معرفی و از آن دفاع کنیم و بدانیم که رمز پیروزی و بقای ما در همین وحدت است.

 اکرامی تاکید کرد: لازم است وحدتی را که امام بزرگوار (ره) ورهبر فرزانه انقلاب حضرت آقا (مدظله العالی) مطرح کردند بفهمیم و از آن دفاع کنیم .

 

اسلام دین همزیستی و ارتباط ودوستی است


اکبر پرکار یکی دیگر از شهروندان می گوید:  وحدت به معنای تکیه بر مشترکات است ما مشترکات زیادی میان مسلمانان داریم واین مشترکات بیش از موارد اختلافی است ، برای حفظ وحدت باید تمام مسلمانان روی مشترکات تکیه کنند تا وحدت به معنای واقعی اتفاق بیفتد .
 
وحدت، چتر همبستگی مسلمانان جهان/ میوه آرامش و امنیت بر درخت وحدت می روید

فاطمه عطایی یکی از شهروندان تربت جام نیز می‌گوید: قرآن و ائمه اطهار و بزرگان دینی منادیان وحدت هستند.

وی می‌افزاید: در شهرستان تربت جام مردم شیعه و اهل سنت از گذشته‌های دور زندگی مسالمت آمیزی باهم دارند و این موضوع الگوی خوبی برای همه مناطق است.
 
انتهای پیام//ز.ج

گزارشگر: سیده زهرا جعفریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.