تایر‌های دوچرخه‌ای که هرگز پنچر نمی‌شوند +فیلم

BigRep، تولید کننده چاپگر سه‌بعدی صنعتی برلین، یک مفهوم کاملا جدید برای تایرهای دوچرخه ارائه داد.

تایر‌های دوچرخه‌ای که هرگز پنچر نمی‌شوند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوچرخه سواری یکی از ورزش‌های محبوب گروهی از مردم است که علاوه بر این که به بدن خود اهمیت می‌دهند، هیجان را نیز دوست دارند. اما این ورزش و تفریح سختی‌ها و چالش‌های مخصوص به خود را نیز دارد. یکی از ده‌ها چالش آن، پنچر شدن ناگهانی چرخ است. تصور کنید در حال دوچرخه سواری در یک جاده خلوت هستید و از سکوت لذت می‌برید اما ناگهان چرخ‌های دوچرخه شما پنچر می‌شوند. و حالا مجبور هستید دوچرخه را فاصله زیادی با خود حمل کنید. اما یک شرکت این مشکل را حل کرده است.

تایرهای آینده به زمان حال آمده اند. این تایرهای جدید فعلا فقط برای دوچرخه هستند. یک تولید کننده چاپگرهای صنعتی در برلین به نام BigRep ادعا می‌کند که اولین تایرهای دوچرخه پرینت شده را وارد دنیای فیزیکی کرده است. این شرکت می‌گوید این تایرها بدون آن که درونشان هوا باشد، کار می‌کنند در نتیجه دوچرخه سواران دیگر نیاز به سر و کله زدن با لاستیک‌های پنچر شده ندارند.

تایر‌های دوچرخه‌ای که هرگز پنچر نمی‌شوند +فیلم

این چرخ‌های بدون باد توسط تکنولوژی رشته انعطاف پذیر که توسط شرکت BigRep ایجاد شده است، ساخته می‌شوند. با این رشته‌های انعطاف پذیر چرخ‌ها در پرینتر سه‌بعدی چاپ می‌شوند. به دلیل استفاده از رشته‌های انعطاف پذیر شما می‌توانید چرخ‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید تغییر شکل دهید بدون آن که آسیب ببینند. البته نباید خیلی این کار را انجام داد زیرا از عمر مفید آن کاسته می‌شود.

تایر‌های دوچرخه‌ای که هرگز پنچر نمی‌شوند +فیلم

باید یک نکته بسیار جالب‌تر را نیز ذکر کنیم. با توجه به این که چرخ‌ها توسط تکنولوژی پرینت سه‌بعدی و رشته‌های انعطاف پذیر ساخته می‌شوند، توانایی تولید چرخ برای هر سطح زمین با هر پوششی وجود دارد. چرخ‌های بدون هوا می‌تواند شروع یک آینده بدون دردسر برای دوچرخه سواران باشد. استفاده از پرینتر سه‌بعدی محدودیت‌های ساختی را کنار زده است و به طراح توانایی تولید هر ایده‌ای را می‌دهد. این اولین بار نیست که شاهد استفاده از این دستگاه در تولید محصولات جدید هستیم.

در ادامه فیلم این محصول را مشاهده می‌کنید:

 

بیشتر بخوانید:طراحی بی‌نظیر سری جدید بی‌ام‌و +تصاویر


انتهای پیام/

چرخ‌های دوچرخه‌ای که پنچر نمی‌شوند

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.