معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

اعتراض به تحریف نام خلیج فارس بااقبال کشور‌های اقیانوس هندمواجه شد

معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اعتراض به اقدام فرمانده نیرو‌های فرانسوی در اقیانوس هند درباره تحریف نام خلیج فارس با اقبال کشور‌های عضو سمینار آیونز مواجه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دریادار دوم خلبان جانباز بهرام عسگریان اظهار داشت: آدمیرال مالتر فرمانده نیرو‌های فرانسوی در اقیانوس هند حین سخنرانی خود در اجلاسیه فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند از عنوان جعلی خلیج عربی به جای خلیج فارس استفاده کرده بود که اعتراض به این اقدام با استقبال کشور‌های عضو مواجه شد.

وی به تاریخچه تشکیل سمینار آیونز اشاره و اضافه کرد: از طرف فرماندهی نیروی دریایی هند برای دهمین سالگرد تاسیس آیونز سمپوزیوم فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند دعوت شده بودیم.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۸ هند بانی این سمپوزیوم است، زیرا دارای بیشترین ساحل و نیروی دریایی قدرتمندی است، تصریح کرد: سمپوزیوم آیونز به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و روی نقشه دنیا برخلاف عقربه‌های ساعت، اجرای سمپوزیم به یک کشور واگذار می‌شود و تاکنون هند، استرالیا، امارات، آفریقای جنوبی و ... از جمله روسای اجلاس بودند و در سال ۲۰۱۸ ریاست و انجام اجلاس به ایران واگذار شد.

معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان اینکه در سال ۲۰۱۸ اجلاس باشکوهی در تهران برگزار شد، وجود کارگروه امنیت دریایی، مبارزه با تروریسم و مقابله با دزدی دریایی در دریا و اقیانوس هند را از جمله اهداف برپایی این سمپوزیوم برشمرد.

 

دریادار دوم عسگریان با بیان اینکه ایران تا سال ۲۰۲ ریاست اجلاس فرماندهان نیروی دریایی کشور‌های حاشیه اقیانوس هند را دارد، گفت: ۲۴ کشورعضو ثابت و ۱۰ کشورعضو ناظر در این سمپوزیم حضور دارند و کشور‌های عربی، فرانسه، انگلیس و استرالیا از جمله اعضای ثابت آن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ نوامبر به سمت دهلی و از آنجا به سمت بندر کوچین رفتیم تصریح کرد: اولین روز کنفرانس ۲۲ آبان در بندر کوچین هندوستان بود و این سمینار با سه پنل سخنرانی شروع شد که در پنل اول، امیر خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به عنوان رئیس اجلاس به عنوان اولین سخنران پنل در اجلاس سخنرانی کرده است و علاوه بر این چهار کشور دیگر نیز در آن پنل به سخنرانی پرداختند.

دریادار دوم عسگریان با اشاره به سخنرانی نماینده فرانسه به عنوان فرمانده نیرو‌های فرانسوی در اقیانوس هند در پنل اجلاس ادامه داد: تنها کشور ایران در اقیانوس هند به صورت مستقل درباره مبارزه با دزدی دریایی و اسکورت شناور‌های دریایی و ... کار می‌کند و سایر کشور به صورت ائتلافی فعالیت می‌کنند.

معاون اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آدمیرال پالتر فرمانده نیرو‌های فرانسوی در سخنرانی خود به اهمیت اقیانوس هند و منافع این کشور اشاره و در ادامه نام خلیج فارس را تحریف و از آن به عنوان خلیج عربی یاد کرد.

دریادار دوم عسگریان با عنوان اینکه از اقدام فرمانده نیرو‌های فرانسوی و تحریف نام خلیج فارس به شدت ناراحت شدم گفت: در پایان سخنرانی و در فرصت پرسش و پاسخ حضار، به اقدام نماینده فرانسه اعتراض و مطرح کردم با آنکه برابر تمام اسناد بین المللی و تایید سازمان ملل، نام خلیج فارس تایید شده است، علت این تغییر نام و تحریف چه بوده است که نماینده فرانسه پاسخ قانع کننده‌ای به سئوال و اعتراض من نداد.

وی افزود: همچنین مدیر پنل در صحبت‌های پایانی و اعلام نکات کلیدی سخنرانان، روی نام خلیج فارس تاکید و تایید کرد و در پایان جلسه، نمایندگان هند، ژاپن و بنگلادش و برخی کشور‌ها به سمت ما و فرمانده نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمدند و نسبت به دفاع از نام خلیج فارس و تمامیت ارضی کشور از سوی افسر ایرانی تقدیر کردند.

منبع:مهر

انتهای پیام/ی

 

دفاع از نام خلیج فارس و تمامیت ارضی کشور

برچسب ها: شهدا ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.