کیخا: شانس کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک وجود دارد

ملی پوش ژیمناستیک گفت: باتوجه به تمریناتی که انجام داده ام شانس کسب سهمیه المپیک در خرک را دارم.

سعیدرضا کیخا ملی پوش ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی باشگاه خبرنگاران جوان درباره مسابقات جهانی آلمان گفت:این برای اولین بار است که می توان از طریق ورد کاپ سهمیه المپیک گرفت. مسابقات از سطح کیفی و کمی بسیار بالایی برخوردار است. همه تک اسباب کاران دنیا که موفق نشدند سهمیه المپیک را بگیرند در رقابت‌های جهانی آلمان شرکت خواهند کرد.تعداد بالای شرکت کنندگان و حضور افراد شاخص و مدعی در هر وسیله، کسب سهمیه را بسیار دشوار می‌کند. قرار بر این است که بعد از مسابقات آلمان در سه مسابقه دیگر شرکت کنیم. در پایان با جمع بالاترین امتیاز ها از سه مسابقه، نفر اول به المپیک راه پیدا می کند.

او ادامه داد: ما زحمت خودمان را کشیدیم و تمرینات زیادی را پشت سر گذاشته ایم. من بسیار امید دارم تا بتوانم به سهمیه المپیک دست پیدا کنم. اما نمی‌توان از این موضوع چشم‌پوشی کرد که داوران هرگاه چینی‌ها و ژاپنی‌ها در کنار ما هستند امتیازات را بسیار راحت به آنها می‌دهند. ژاپنی ها هر چقدر هم بد کار کنند بهترین نمره را از داوران می‌گیرند. البته مدتی است به دلیل ثبت حرکات و مدال هایی که در ژیمناستیک کسب شده است نگاه‌ها به ژیمناستیک ایران با گذشته تفاوت های زیادی کرده است.

کیخا درباره اینکه با چه رقبایی درمسابقات آلمان روبرو خواهد شد تصریح کرد:حریفان از کشورهای مختلفی هستند. کشورهایی که نتوانستند در بخش تیمی کسب سهمیه کنند امید دارند که از این مسابقات در بخش تک اسباب به سهمیه برسند.ژیمناستیک کاران اروپایی، آمریکایی و ورزشکارانی از شرق آسیا در میان حریفان من هستند. البته این امکان وجود دارد که از کشورهایی که در ژیمناستیک مطرح نباشند، ورزشکارانی پا به میدان بگذارند که در تک وسیله ستاره و مدعی هستند.

ملی پوش ژیمناستیک درباره ناکامی اش در بازی های آسیایی جاکارتا افزود: سطح بازی های آسیایی بسیار بالاست. نمرات خرک حلقه مسابقات آسیایی جاکارتا از مسابقات قهرمانی جهان که هفته گذشته در قطر برگزار شد، بسیار بالاتر بود. با این شرایط مطمئن هستم اگر به مسابقات جهانی قطر اعزام می‌شدم می توانستم به مدال برسم.

او درباره وضعیت کمپ تمرینی تیم ملی ژیمناستیک که درطبقه زیرین فدراسیون قرار دارد اظهار کرد:از مدتی قبل از برگزاری اردو های بازی های آسیایی، کار سر و سامان دهی به خوابگاه ها، سالن ژیمناستیک و امکانات مجموعه آغاز شد. با توجه به فضای باشگاه انقلاب و تغییرات پیش آمده تصور می‌کنم در آینده ای نزدیک این مکان به کمپ بسیار خوبی برای تیم ملی تبدیل شود.

کیخا درباره تنها وسیله خرک موجود در کمپ تیم ملی بیان کرد:خرکی که امروز من روی آن تمرین می‌کنم برای ۱۲ سال پیش است اما خوشبختانه قابل استفاده است و نیاز ما را برطرف می کند.اگر مشابه همین خرج در شیراز وجود داشت، می‌توانستم کارم را جدی‌تر دنبال کنم. البته استاندارد ها هر سال تغییر می کند اما همچنان این خرک قابل استفاده است. ما به همین نیز راضی هستیم.

او درباره این که آیا به فکر ثبت حرکت جدیدی در ژیمناستیک است یا خیر خاطر نشان کرد: بله فکرهایی درباره ثبت حرکت جدید دارم اما تمرکز اصلی ام بر روی برنامه ام است. البته همین حرکات جدید باعث ارتقای برنامه‌ها و نمره ام شده است. با توجه به اینکه حرکاتم ثبت جهانی شده است. ژیمناست ها باید برای ارتقای برنامه خود از حرکات من استفاده کنند. یکی از ژیمناستیک کاران چین تایپه در بازی های آسیایی جاکارتا از برنامه های من استفاده کرد و به مدال نقره رسید.

دارنده عنوان چهارمی بازی های آسیایی جاکارتا درباره اینکه برای ثبت حرکات خود پاداشی دریافت کرده است یا نه گفت: از نظر فدراسیون جهانی ثبت حرکات می‌تواند بالاترین پاداش برای ورزشکار باشد. مدال آوران بعد از چند سال فراموش می‌شود اما حرکاتی که با نام خود ورزشکار ثبت شده است ماندنیست و در واقع عصاره جاودانگی ورزشکار است. در وزارت ورزش و جوانان نیز پاداشی برای ثبت حرکات تعریف نشده است اما با تعاملی که با فدراسیون داشتم قرار بر این شد پاداشی به من تعلق بگیرد.


بیشتربخوانید: 

توضیحات سلیمانی درباره صدور احکام فدراسیون ژیمناستیک

تایید حرکت ایرانی در فدراسیون جهانی ژیمناستیک

دبیر فدراسیون ژیمناستیک معرفی شد


انتهای پیام/

اظهارات کیخا درباره ژیمناستیک 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار