معاون وزیر ارشاد؛

دشمنان با تهاجم فرهنگی جوانان را هدف قرار داده اند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :امروز دشمنان در تهاجم فرهنگی جوانان و جامعه را هدف قرار داده اند و ما افتخار می‌کنیم خیران وارد جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سید هادی حسینی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیشب در مراسم آغاز عملیات ساختمان کتابخانه مرکزی سیرجان گفت: تقبل هزینه یکصد میلیارد ریالی این کتابخانه نشان از معطوف شدن نگاه خیران جامعه به سمت فعالیت‌های فرهنگی داردو مسئولان باید با تسهیل روند ساخت و ساز‌ها شرایط را برای جذب بیشتر آن‌ها در بخش حیاتی جامعه فراهم کنند.


معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و شهرستان سیرجان را غنی از مکان‌ها و برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: امروز دشمنان در تهاجم فرهنگی جوانان و جامعه را هدف قرار داده اند و ما افتخار می‌کنیم تا بتوانیم خیرانی همچون برادر شهید ایرانمنش در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی داشته باشیم.

اسماعیل شفاهی معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در این مراسم گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی یک نهاد غیردولتی است که خیران در آن نقش مهمی دارند و استان کرمان دارای مردمی خیر و نیکوکار در این حوزه است و رتبه خوبی در کشور دارد و تاکنون ۳۱ پروژه کتابخانه توسط نیکوکاران در این استان ساخته شده است.

همزمان با این طرح، چاپخانه دیجیتال کانون نابینایان سیرجان طی مراسمی به بهره برداری رسید.

تجیهزات این چاپخانه که قادر است متن‌های مورد نیاز نابینایان را به خط بریل تبدیل کند با اعتبار ۲ میلیارد ریال توسط شرکت جهان فولاد سیرجان تامین و خریداری شده است.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مردم این دیار در همه بخش‌ها با دولت مشارکت و همکاری دارند و امروز خیر فرهنگی که خود برادر شهید و از رزمندگان دوران دفاع مقدس است در جبهه فرهنگی کمک می‌کند و بزرگترین کتابخانه جنوب شرق کشور در این شهرستان ساخته می‌شود.

شهباز حسن پور از اشتغال یک هزار نفر از جوانان بومی سیرجان در بخش صنایع و معدن شهرستان خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم از این هفته ۵۰ نفر از جوانان بومی واجد شرایط اشتغال در صنایع و معادن سیرجان مشغول بکار می‌شوند و تا پایان امسال یک هزار نفر سهمیه اشتغال را باید شرکت‌های صنعتی و معدنی ایجاد کنند.

عملیات اجرایی  کتابخانه سیرجان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال توسط خیر و نیکوکار فرهنگی اصغر ایرانمنش برادر شهید علی ایرانمنش با زیربنای پنج هزار مترمربع ساخته می‌شود.
انتهای پیام/ی

کانون نابینایان شهرستان سیرجان ۳۰۰ نفر روشندل عضو دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار