ساخت هواپیمای زِبَرصوت X-۵۹، فرزند کنکورد آغاز شد+ تصاویر

ساخت هواپیمای زِبَرصوت که درعرض تنها یک ساعت مسافران را از قاره‌ای به قاره دیگر منتقل می‌کند، وارد مرحله اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگاربه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان ناسا و تیمی از شرکت هواپیماسازی لاکهید مارتین، کارساخت هواپیمای زِبَرصوت X-۵۹ را که قرار است جانشین هواپیمای کنکورد شود را آغاز کرده‌اند.


کارشناسان امیدوار هستند این هواپیما با فناوری‌ بسیار پیچیده و پیشرفته‌ بتواند با سرعت بسیار بالا مسافران در مناطق مختلف دنیا را جابه‌جا کنند.


هواپیمای X-۵۹ قادر است با سرعت ۱۵۱۲.۷۸ کیلومتر برساعت تا ارتفاع ۱۶۷۶۴ متری به حرکت بپردازد. کارشناسان تخمین می‌زنند اولین پرواز این هواپیما درسال ۲۰۲۱ انجام شود.


کارشناسان به افرادی که نگران آلودگی صوتی ناشی از پرواز هواپیمای X-۵۹ هستند اطمینان می‌دهند که صدای پرواز این هواپیما به اندازه صدای بسته شدن درب ماشین خواهد بود.

 فناوری (Supersonic Quiet) بکار رفته درساخت هواپیمای X-۵۹ مانع از ایجاد آلودگی صوتی می‌شود، کارشناسان راز ایجاد آلودگی صوتی کم را درشیوه طراحی این هواپیما و بدنه‌ بلند و کشیده آن می‌دانند.


چندی پیش مقام‌های ناسا، آزمایشی موفق برای بررسی میزان آلودگی صوتی هواپیمای فراصوت انجام داد.

این هواپیما می‌تواند با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر درساعت حرکت کند و کارشناسان درنظردارند ازآن برای جابه جایی مسافران استفاده کنند.


ازجمله مواردی که کارشناسان درساخت هواپیما درنظر دارند، آسیب نرسیدن به مسافران و خلبان در زمان پرواز به دلیل سرعت بالای هواپیماست، ناسا برای ساخت این هواپیما بودجه‌ای افزون بر ۱۹ و نه دهم میلیارد دلار درنظر گرفته است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ساخت هواپیمای زِبَرصوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار