هیئت اسکواش به عنوان یکی از هیئت‌های برتر آموزشی در سال 96 معرفی شد

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان گفت:هیئت اسکواش به عنوان یکی از هیئت‌های برتر آموزشی در سال 96 معرفی شد و در اواخر دی و اوایل بهمن ماه مسابقات نشنال کلوز بانوان را برگزار می‌کنیم که رنکینگ جهانی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدهَدا محمدی رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان درباره فعالیت‌های هیئت اسکواش استان اصفهان اظهار داشت: از 30 آبان تا 4 آذر میزبان المپیاد استعدادهای برتر کشور در بخش پسران در اصفهان هستیم و در بخش دختران نیز ورزشکاران اصفهانی به این مسابقات که در اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

وی افزود: تا کنون 3 اردوی آماده‌سازی برای پسران و 2 اردو برای دختران پشت سر گذاشته‌ایم و در پایان این هفته نیز اردوی مشترکی برای دختران و پسران با استان یزد داریم تا ورزشکاران ما آمادگی خوبی برای حضور در این المپیاد داشته باشند. المپیاد استعدادهای برتر کشور با تاکید وزیر ورزش و جوانان به منظور آماده‌سازی برای مدال‌آوری در آینده برگزار می‌شود که باید بهترین بهره را از این مسابقات داشته باشیم.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اواخر آذرماه نخستین دوره آموزش عمومی راکت بال را در اصفهان برگزار می‌کنیم. اسکواش 2 زیر رشته پدل و راکت بال دارد، پدل تلفیقی از تنیس و اسکواش است. راکت بال هم به دیوار 57 معروف است و در زمین اسکواش برگزار می‌شود اما توپ و راکت آن تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: نخستین دوره عمومی راکت بال را برگزار می‌کنیم تا علاقه‌مندان به این رشته را شناسایی و جذب کنیم. همچنین قصد برگزاری یک یا 2 دوره مربیگری و داوری تا پایان سال را داریم که در این زمینه رایزنی لازم صورت گرفته و امیدواریم بر اساس تقویم برگزار شود.

محمدی بیان کرد: هیئت اسکواش به عنوان یکی از هیئت‌های برتر آموزشی در سال 96 معرفی شد و در اواخر دی و اوایل بهمن ماه مسابقات نشنال کلوز بانوان را برگزار می‌کنیم که رنکینگ جهانی دارد و جایزه 5 میلیون تومانی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال 3 تیم در لیگ برتر و دسته یک بانوان و آقایان داریم که 2 تیم از بانوان است. یک تیم از اصفهان و یک تیم نیز از آران و بیدگل به این مسابقات می‌روند و در بخش آقایان نیز ترکیبی از بازیکنان آران و بیدگل و اصفهان را راهی لیگ می‌کنیم. برای حمایت از این 3 تیم نیز رایزنی‌هایی با بخش خصوصی صورت گرفته است.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان درباره افزایش سرانه ورزشی در اسکواش اظهار داشت: برخلاف بسیاری از رشته‌های نوپا که ابتدا از فضای عمومی استفاده می‌کنند ما به دلیل شرایط خاص زمین بازی ابتدا باید فضاسازی انجام دهیم.

وی افزود: در بخش همگانی شاید با تک دیواره به هدف خود برسیم، اما برای جذب بازیکن باید فضاسازی داشته باشیم. زمانی که سرپرست هیئت اسکواش استان شدم 4 زمین در آران و بیدگل و 2 زمین در اصفهان موجودی اسکواش استان بود.

محمدی خاطرنشان کرد: اولویت خود را شهر اصفهان قرار دادیم تا سرانه ورزشی را در این شهر افزایش دهیم و به دنبال آن در شهرستان‌های دیگر نیز اقداماتی انجام دهیم. در اصفهان به همت مجمع خیران ورزشیار ورزشگاه شهید نصر بازسازی شد و با رایزنی با شهرداری اصفهان یک زمین در ورزشگاه بانو امین ساخته شد.

وی تصریح کرد: در مجموعه پرواز با مشارکت بخش خصوصی 2 کورت تمرینی آماده شد و در مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان 3 کورت ساخته شده که یکی از مجموعه‌های بی‌نظیر کشور به شمار می‌رود و در مجموع 8 کورت در در اختیار داریم.

رئیس هیئت اسکواش استان اصفهان بیان کرد: این رشته ظرفیت بالای  جذب گردشگر ورزشی دارد؛ شهرهای خواهرخوانده‌ اصفهان در اسکواش در جهان حرف برای گفتن دارند و باید دیپلماسی ورزشی را از این طریق پیگیری کنیم که امیدوارم با همت مسئولان ورزش استان و مدیریت استان این اتفاقات رخ دهد.

 

انتهای پیام/م

 

عملکرد هیئت اسکواش استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار