با موضوع سخنرانی رهبر انقلاب برای اساتید دانشگاه؛

کتاب محفل خردمندان منتشر شد

انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «محفل خردمندان» متن سخنان اساتید دانشگاه‌ها و بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در دیدار ماه رمضان ۱۳۹۷ را همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی منتشر کرد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جایگاه علم و دانش در اندیشه رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّظلّه‌العالی) متناظر با ارزش و اهمیّت علم و معرفت در کتب حیاتبخش اسلام بسیار والا است ازاین‌رو دیدار‌های نوبه‌ای ایشان با اساتید حوزه و دانشگاه، معلّمان و فرهنگیان، نخبگان علمی، طلّاب، دانشجویان و دانش‌آموزان در سه دهه گذشته، از پرتکرارترین دیدار‌ها بوده است. در این دیدار‌ها عملاً خط‌مشی علمی کشور مورد بررسی و تحلیل واقع می‌شود و دیدگاه‌های دانشگاهیان درباره شرایط و موانع این مسیر بیان می‌شود. نظرات کاربردی و ارزشمند اساتید که هر کدام به بخشی از مسائل مهم نظام عالی آموزشی کشور می‌پردازند، میتواند راهگشای تصمیم‌گیران کلان کشور در حوزه آموزش عالی باشد.

نظر به اهمیت این دیدارها، انتشارات انقلاب اسلامی، بیانات معظّمٌ‌له در دیدار رمضانی اساتید دانشگاه‌های کشور و همچنین سخنان اساتید محترم در محضر رهبر انقلاب اسلامی در ۰۲/خرداد/۱۳۹۷ را در کتاب حاضر منتشر کرده است.

در فصل اول این کتاب ۱۱۰ صفحه‌ای متن سخنرانی جمعی از اساتید همچون آقایان شاهین آخوندزاده، شهاب اسفندیاری، محمد جمشیدی، محمدرضا جوادی یگانه، فرزاد جهان‌بین، مریم حاج عبدالباقی و ... آورده شده است.

همچنین فصل دوم کتاب محفل خردمندان حاوی بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی در این دیدار و شامل موضوعات درگیرشدن دانشگاه‌ها با مسائل کشور در حل مشکلات، نقش دانشگاه‌ها در تربیت اخلاقی، فرهنگی و هویتی، ضرروت تحول در دانشگاه‌ها، وظیفه دانشگاه در تربیت دانشجو امیدوار و خوش‌بین به آینده، جایگاه آبرومند کشور در دنیا، علی‌رغم بیشترین دشمنی‌های استکبار جهانی و ... است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، بازارنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار