در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ذائقه جوانان باید از فضای مجازی به سمت کتابخوانی تغییر کند

یک استاد اخلاق گفت:مسئولان باید با تدابیری ذائقه جوانان را از فضای مجازی به سمت کتابخوانی تغییر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی نیا استاد اخلاق در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره‌ تشویق جوانان به کتاب خوانی اظهار داشت: اگرمسئولان مربوطه کاری انجام دهند که تشنگی و لذت خواندن کتاب بین جوانان بوجود آید نسل جوان ما بیش از گذشته به سمت حوزه‌ کتاب و کتابخوانی ترغیب می شود.

وی با بیان اینکه اکنون بسیاری از جوانان ما به سمت فضای مجازی گرایش دارند،گفت:متاسفانه جوانان زمان زیادی را در فضای مجازی سپری می کنند و زمان کمتری را برای کتابخوانی صرف می کنند که باید برای آن هم فکری کرد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: به جوانان به صورت خصوصی و یا برخی اوقات عمومی می‌گویم که تشویق به خواندن کتاب به دو صورت امکانپذیر است یکی اینکه کسی مدام بگوید کتاب بخوانید و به دیگران تحمیل کند که این فایده‌ای ندارد چرا که جوانان باید با مطالعه چند کتاب ذائقه خودشان را بیدار کنند وقتی ذائقه  بیدار شود کتابخوان و کتاب دوست خواهند شد.

فاطمی نیا گفت: وقتی جوانی کتابخوان شود تازه متوجه می شود که زمان های طلایی را از دست داده که می توانسته بهترین کتابها رادر آن زمان بخواند ؛اگر جوانان از فرصت جوانی و وقتشان استفاده کنند، ذائقه‌ خواندن کتاب هم در وجودشان بیدار می‌شود.

انتهای پیام/

صحبت های مهم استاد اخلاق درباره کتابخوانی

برچسب ها: ادبیات ، بازارنشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار