بهرامن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت مستقیم 18 هزار نفر در استخراج زغال سنگ/ قیمت‌ها باید اصلاح شود

رئیس خانه معدن ایران گفت: اصلاح قیمت فروش و همسان سازی زغال سنگ با قیمت‌های جهانی باید در اولویت باشد.

18 هزار نفر به طور مستقیم در استخراج زغال سنگ فعالیت می‌کنند/قیمت ها باید اصلاح شودمحمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: 18 هزار نفر به طور مستقیم در استخراج زغال سنگ فعالیت می‌کنند و مقدار استخراج واقعی سالانه دو میلیون و 740 هزار و 670 تن و مقدار استخراج سالانه اسمی آن 8 میلیون و 857 هزار و 777 تن است. در سال گذشته تعداد معادن زغال سنگ 191 معدن بود، که از این تعداد 123 معدن فعال و 65 معدن غیرفعال بودند و 3 معدن دیگر هم در حال تجهیز است.

بهرامن  افزود: معادن زغال سنگ برای استخراج از تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث مشکل در لایه‌های کم ضخامت زغال و مقدار بالای ناخالصی در برخی معادن می‌شود که زمینه حادثه هایی مثل معدن زمستان یورت را به‌وجود می‌آورد. همنشین همیشگی لایه‌های زغال سنگ گازهای هیدروکربوری است که با افزایش غلظت آنها در هوای تونل‌ها خطر انفجار ایجاد می‌شود.

ایران در بین تولیدکنندگان زغال کک شو رتبه 18 را دارد

رئیس خانه معدن ایران گفت: ایران در بین تولیدکنندگان زغال کک شو رتبه 18 را دارد و در بین تولیدكنندگان زغال سنگ حرارتی نیز ایران دارای رتبه 44 است. حجم گردش جهانی زغال سنگ 8 میلیارد تن در سال است که حجم بسیار سنگینی است. در مقابل آن تولید 1.5 میلیون تن ایران با توجه به ظرفیتی که کشور دارد بسیار پایین است.

قیمت عرضه زغال سنگ ایران باید اصلاح شود

بهرامن گفت: اصلاح قیمت فروش و همسان سازی زغال سنگ با قیمت‌های جهانی باید در اولویت باشد چرا که در زغال سنگ  موادی از جمله مواد فرار، گوگرد ، پلاستوری، خاکستر و سایر مواد وجود دارد كه تعیین کننده قیمت هستند و در کارخانه‌های فولادسازی برای مصرف آنها مجبورند ترکیبی از انواع مختلف زغال را استفاده کنند.

طرح جامع زغال سنگ نفسی دوباره برای معادن است

رئیس خانه معدن ایران افزود: طرح جامع زغال سنگ کشور و نوسازی معادن زغال سنگ و ایمنی معادن باید در دستور کار قرار بگیرد و دولت با حمایت از معادن زغال سنگ كوچك و متوسط به توسعه آنها کمک کند، چرا که صنعت زغال سنگ نیازمند سرمایه گذاری جدی در حوزه‌های دانشگاهی، علمی و مالی است.

بهرامن  گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری 20 هزار تن کنسانتره به چین صادر شد و  به طور طبیعی اگر قرار باشد زغال سنگ از این وضعیت بحرانی خارج شود، باید صادر شود. البته نكته مهمی که در خصوص صادرات زغال سنگ حتما باید مدنظر قرار گیرد این است که صادرات زغال‌سنگ دارای محدودیت زمانی است و نمی‌توان آن را بیش از 6 ماه نگه داشت؛ چرا كه پس از گذشت 6 ماه به دلیل ترکیب با اکسیژن افت کیفی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: زغال سنگ ، صادرات ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار