وجود ۲۰ میلیون نفرجمعیت کشور در روستا‌ها

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوردر کرمان گفت: برای اقتصاد روستا‌ها در کشور هیچ کاری انجام نشده است ودرحال حاضر با یک چالش بزرگ به نام معیشت روستایی روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشوردر کرمان گفت: برای تفاهمنامه با بنیاد مسکن حدود دو سال است که هر هفته جلسه داریم.

وی با اشاره به اینکه متوسط جمعیت روستایی کشور ۲۵.۹ درصد است گفت: در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون از جمعیت کشور در روستا‌ها ساکن هستند در حالی که در ساله‌ای گذشته جمعیت روستایی بسیار بیشتر بوده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه برای اقتصاد روستا‌ها در کشور هیچ کار نکردیم و این مسئله باعث مهاجرت روستائیان شده است افزود: در حال حاضر با یک چالش بزرگ به نام معیشت روستایی روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمرکزگرایی در تهران یک آسیب بزرگ برای کشور است و هر چه از تهران دور می‌شویم مشکلات بیشتر می‌شود تصریح کرد: در کشور ما همه جاده‌ها به سمت تهران ختم می‌شود و سال گذشته دیدیم که تهران سه روز قفل شد.

جندقیان با بیان اینکه برای توسعه مجبوریم به اطلاعات علمی مراجعه کنیم گفت: دهیاران و بخشداران نقش مهمی در توسعه روستایی برعهده دارند، اما بعضا می‌بینیم نقش ترمز را در توسعه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای شکل‌گیری توسعه نیاز به چهار گزینه، سرمایه کالبدی، پولی، انسانی و سرمایه اجتماعی داریم افزود: قانون را مرور کنید چرا که تنها مرور قانون برای شما موقعیت‌ساز است.

 
انتهای پیام/ی

برگزاری همایش مشورتی امور دهیاری‌های استان کرمان

برچسب ها: مسکن ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار