چین امروز دوشنبه دو ماهواره جدید را از مرکز فضایی شیچانگ در استان سیچوآن در مدار زمین قرار داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، چین روز دوشنبه دو ماهواره جدید را با یک موشک از نوع Long March-۳B از مرکز شیچانگ در استان سیچوآن به فضا پرتاب کرد.

بر اساس این گزارش، این ماهواره‌ها سه ساعت پس از پرتاب در مدار متوسط زمین قرار گرفتند و در کنار هفده ماهواره دیگر از نوع BDS-۳ که در فضا مستقر هستند. فعالیت خواهند کرد.

خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد این ماهواره‌ها همچنین چهل و دومین و چهل و سومین ماهواره از خانواده BDS هستند. با پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره‌ها، استقرار این ماهواره‌های BDS در فضا کامل شده است. چین قصد دارد تا پایان سال از طریق ماهواره‌های BDS خدمات ناوبری در اختیار کشور‌هایی قرار دهد که در ابتکار عمل "یک کمربند-یک جاده" مشارکت دارند.

یانگ چانگ فنگ طراح ارشد سامانه BeiDou گفت: «این یک اقدام کلیدی برای BDS در زمینه طراحی یک سامانه ناوبری جهانی محسوب می‌شود.»  او همچنین گفت: دقت موقعیت یابی سامانه BDS-۳ دو و نیم متر بهبود یافته است.

چین قصد دارد شش ماهواره دیگر از نوع BDS-۳ را طی سا‌های 2019  تا 2020 در مدار متوسط زمین قرار دهد. این سیستم تا سال 2020 سبب ارائه خدمات درجه یک در سراسر جهان خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
ببین اونا دارن چیکار میکنن
آخرین اخبار