خلیلزاد در دیدار با اشرف غنی:

زمینه آغاز مذاکرات بین الافغانی بیش از هر زمان دیگری فراهم است

نماینده ویژه وزارت آمریکا در خصوص صلح افغانستان تاکید کرد که زمینه آغاز مذاکرات بین الافغانی برای صلح، بیشتر از هر زمان دیگر فراهم می باشد.

زمینه آغاز مذاکرات بین الافغانی بیش از هر زمان دیگری فراهم استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص صلح افغانستان در دیدار با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که اقدامات وی در راستای آغاز مذاکرات بین الافغانی ادامه خواهد یافت.

وی در این دیدار در رابطه با سفرهایش به شماری از کشورهای منطقه به منظور تلاش های صلح به مالکیت و مدیریت افغان ها به رئیس جمهور افغانستان گزارش داد.

در این دیدار که قبل از ظهر امروز در قصر گلخانه ارگ برگزار شد، زلمی خلیلزاد از جریان سفرها و دیدار با نمایندگان طالبان در قطر گزارش داد و این سفر را مثبت ارزیابی نمود.

خلیلزاد گفت که تلاش های آمریکا برای آغاز مذاکرات بین الافغانی ادامه خواهد داشت و ما در روند این مذاکرات نقش ادامه دار خواهیم داشت.

وی افزود که با توجه به شرایط، زمینه آغاز مذاکرات بین الافغانی برای صلح، بیشتر از هر زمان دیگر فراهم می باشد.

خلیلزاد خاطرنشان کرد که آمریکا به حکومت و قوانین افغانستان احترام دارد و برای انتخابات آینده ریاست جمهوری که به خواست و اراده افغان ها برگزار می گردد، آماده هر نوع همکاری است.

رئیس جمهور افغانستان تلاش نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای صلح افغانستان را مورد قدردانی قرارداد و گفت: صلح خواست اساسی مردم افغانستان و یکی از اهداف بزرگ حکومت می باشد و حکومت افغانستان برای مذاکرات بین الافغانی آمادگی کامل دارد.

اشرف غنی با اشاره به دیدارهایش با سیاسیون و نمایندگان اقشار مختلف افغانستان گفت که نمایندگان اقشار مختلف خواستار آغاز مذاکرات بین الافغانی به صورت عاجل می باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار