خلیلزاد در دیدار با اتمر:

با هیچ جناحی درباره ایجاد دولت موقت گفتگو نشده است

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ادامه دیدارهای خود با رهبران سیاسی این کشور به دیدار حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی اشرف‌غنی رفت.

با هیچ جناحی درباره ایجاد دولت موقت گفتگو نشده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در ادامه دیدارهای خود با رهبران سیاسی این کشور به دیدار حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی اشرف‌غنی رفت.

دطرفین در این دیدار درباره بخش‌های مختلف پروسه صلح افغانستان گفتگو کردند.

اتمر در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و به‌طور خاص در مورد روند صلح، مذاکرات و انتخابات ریاست جمهوری نظریات و پیشنهادات خود را با آقای خلیلزاد شریک ساخت.

در این دیدار همچنین آقای خلیلزاد تاکید کرد که گفتگوها و مذاکرات صلح به رهبری افغان‌ها به پیش خواهد رفت و آمریکا از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند.

وی افزود که با هیچ جناحی در مورد ایجاد دولت موقت قبل از انتخابات بحث نشده و از انتخابات دموکراتیک در زمان معین آن، اعلام حمایت کرد.

این در حالی است که اخیرا شایع شده است که آقای خلیلزاد تلاش می کند با به ثمر رساندن پروژه صلح با طالبان، پیش از انتخابات ریاست جمهوری، حکومت موقت تشکیل داده و انتخابات را معلق سازد؛ خبری که با واکنش های وسیع در افغانستان مواجه شده و مراجع مختلف با آن، مخالفت کرده اند.

طالبان نیز طرح ایجاد حکومت موقت را تکذیب کرده و گفته اند که آنها تاکنون درباره هیچ مساله ای با نماینده آمریکا به توافق نرسیده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار