جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آغاز شد

بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در فضایی شاد آغاز به کار کرد.

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آغاز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،آیین  افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور مسئولان و هنرمندان استان در سالن فردوسی همدان برگزار شد.

در این آیین که هنرمندان استان و کشور "عمو حمید" و "عمو قناد"  و  اقشار مختلف مردم اعم از کودک و نوجوان در فضایی همراه با  شور و نشاط برگزار شد حضور داشتند، گروه‌های سرود مختلف هنرنمایی کردند و فضای شادی را برای حضار رقم زدند، در ادامه نیز از تلاش‌های استاندار همدان توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عوامل جشنواره با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

استاندار سابق همدان با اشاره به اینکه همدان قطب فرهنگی کودک و نوجوان کشور است ، افزود: این موضوع جای خوشحالی و مباهات است.

نیکبخت اظهار داشت: از سید سعید شاهرخی استاندار جدید، محبوب و دلسوز استان می خواهیم که در رابطه با بازگرداندن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این دیار تلاش ارزنده ای را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه لقب قطب فرهنگ و هنر شایسته همدان است، خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن استاندار جدید همدان رو به تعالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این آیین گفت: بیست و پنجمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با رویکرد تازه و شاد آغاز شد.

علیرضا درویش نژاد بیان کرد: توجه به شادی و نشاط مردم خواسته رهبر معظم انقلاب است و در این راستا بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آیین های شاد و مفرحی را برای شهروندان و مخاطبان خود رقم می زند.

رئیس این دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: در این جشنواره حدود 50 نمایش صحنه ای و خیابانی اجرا می شود و هنرمندان 13 کشور خارجی در این رویداد بزرگ هنری شرکت می کنند.

وی از همه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر کرد و خاطرنشان کرد: خلاقیت در سایه نشاط می‌تواند به پویایی برسد و در کنار مقبره بوعلی سینا بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان آغاز به کار می‌کند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از 28 آبان تا چهارم آذر به دبیری مریم کاظمی با شعار (کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی) در شهر تاریخی همدان برگزار می شود.

گفتنی است؛ در آیین افتتاحیه کلیپی از فرزندان شهدای مدافع حرم همدان پخش شد و در ادامه به رسم ادب و احترام به مقام شامخ شهدا از این کودکان تقدیر شد.

انتهای پیام/ج

جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.