رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری کالای کشاورزی از آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات ۱۴۸ میلیون دلاری کالا‌های کشاورزی از گمرکات استان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران گفت: صادرات کالا‌های کشاورزی از گمرکات استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ از افزایش ۱۲درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به صدور ۲۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در مهرماه سالجاری و افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۷.۷ میلیون دلار) ادامه داد: در طول سالجاری علاوه بر صادرات خشکبار، فرآورده‌های لبنی و گوجه فرنگی گلخانه‌ای به مقدار قابل توجهی صادر شده است.

فتحی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی از قبیل: ایجاد زنجیره سیب درختی و کاهش واسطه گری، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید به نظر می‌رسد نیاز به بازاریابی جدید داریم و حضور در بازار‌های تازه صادراتی و موفقیت در این بازار‌ها پیش شرط‌هایی دارد که مهم‌ترین آن‌ها رقابت پذیری صادراتی است.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی ۱۲ درصد صادرات غیرنفتی استان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: بعد از کالا‌های صنعتی رتبه دوم صادرات از نظر گروه کالایی مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/ش

محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی ۱۲ درصد صادرات غیرنفتی استان را تشکیل می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار