مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی اعلام کرد؛

تعویق 7 ماهه پرداخت 30 درصد از بودجه‌ دانشگاه‌های دولتی خراسان رضوی

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی گفت: هفت ماه است که بودجه‌های دانشگاه‌های دولتی استان به صورت کامل تخصیص نیافته و تنها 30 تا 40 درصد آن پرداخته شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  عباس شیخ الاسلامی مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی گفت: نوسانات ارزی اخیر برای همه دانشگاه‌های استان مشکل ساز شده است، به خصوص در زمینه بودجه‌هایی که دولت به دانشگاهای دولتی تخصیص می دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه دانشگاه‌های غیرانتفاعی خراسان رضوی با مشکل جدی کمبود دانشجو روبه رو هستیم و از طرفی وزارت علوم نیز بر تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی سختگیری بیشتری داشته است، لذا کمی از آثار مشکلات در دانشگاه‌های استان دیده می‌شود که امیدوارم دولت توجه بیشتری به این بخش داشته باشد.

 

زمزمه تکاپو نخبگان برای خروج از کشور شنیده می‌شود

مدیرعامل شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز علمی خراسان رضوی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده به خصوص بحث بیکاری فارغ التحصیلان، زمزمه تکاپو خروج نخبگان در استان شنیده می شود.  

شیخ الاسلامی تصریح کرد: اما با این وجود کیفیت آموزشی دانشگاه‌های خراسان رضوی چه در سطح کشور و حتی جهان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و حتی جزو برترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شوند؛ دانشگاه‌های استان دارای رتبه‌های برتری در کشور هستند و براساس سنجش‌های که صورت گرفته دانشگاه فردوسی مشهد جزو 500 دانشگاه برتر دنیا درنظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز رتبه‌های علمی خوبی در سطح داخل و خارج کسب کرده است و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز از وضعیت علمی و آموزشی مطلوبی برخوردار است. در مجموع می‌توان گفت وضعیت دانشگاه های استان مطلوب است ولی باید در حوزه کارآفرینی تلاش جدی تری داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.