رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

فعالیت‌های قرآنی باید توسعه بنیادین داشته باشد/جشنواره‌های قرآنی باید آسیب شناسی شوند

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت:فعالیت‌های قرآنی و جشنواره‌های قرآنی باید آسیب شناسی شوند.

فعالیت‌های قرآنی باید توسعه بنیادین داشته باشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها در مراسم سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشورگفت: شرکت دانشجویان در این جشنواره مسئولیت سنگینی بر دوش متولیان فرهنگی آموزش عالی قرار می‌دهد.


ترویج فضایل قرآنی ودینی از دغدغه‌های قرآن دوستان است


غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم گفت: گسترش فعالیت دانشجویان در امور قرآنی از دغدغه‌های مهم و در دست پیگیری این وزارتخانه است.

وی افزود:گفتمان سازی قرآن در دانشگاه ها، رشد و ترویج فضایل قرآنی و دینی دغدغه قرآن دوستان و همه کسانی است که نسبت به امور دینی و فرهنگی توجه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: فعالیت‌های قرآنی و دینی جوهره اصلی فعالیت افزون بر ۷۰ درصد از مجموع چهار هزار کانون فرهنگی دانشجویان کشور را تشکیل می‌دهد.

غفاری گفت: به لحاظ رفتاری و عملی و در سبک زندگی عمل به قرآن باید نمود داشته باشد، تمسک به قرآن و آموزه‌های دینی و اخلاقی برای فضای امروز جامعه و دانشگاه‌ها ضرورتی حیاتی است.

وی افزود: با توجه به تنوع نیرو‌های فکری و رشته‌های گوناگون دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی برای امور قرآنی در سطح دانشگاه‌های کشور وجود دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اشاره کرد و ادامه داد: این رویداد از بادوام ترین، مهمترین، پرمخاطب‌ترین و متنوع‌ترین رویداد‌های فرهنگی است.

غفاری گفت:سی و سومین جشنواره ملی قرآن وعترت دانشجویان سراسر کشور با حضور هزار و ۱۷۱ دانشجو و اثر از تمامی دانشگاه‌های کشور به مدت دو روز در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

وی افزود: در پایان این جشنواره ۱۲۰ دانشجوی برگزیده فعالیت‌های قرآنی معرفی و تقدیر شدند، ۴۸ نفر از این تعداد در رشته‌های پژوهشی، ادبی و هنری و بقیه نیز در بخش آوایی و معارفی مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام // ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.