رسالت اصلی بسیج، حفظ انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: رسالت اصلی بسیج، حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن است.

رسالت اصلی بسیج، حفظ انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته بسیج و در دیدار نخبگان بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به مأموریت‌های متعدد بسیج در عرصه‌های مختلف، تأکید کرد: رسالت اصلی این نهاد مردمی و انقلابی، حفظ انقلاب اسلامی و دستاورد‌های ارزشمند آن می‌باشد.

وی با بیان اینکه بسیج محدود به زمان و مکان خاصی نیست گفت: بسیجیان در هر صحنه‌ای که نیاز باشد، حاضر و آماده خدمت هستند.

اکبری اضافه کرد: تجربیات ۴۰ سال گذشته از عمر بابرکت انقلاب اسلامی نشان داد که بسیج آماده‌ترین نیرو برای دفاع از نظام و ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ها و عملکرد موفق سال جاری بسیجیان چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف، طرح امنیتی گشت‌های محله محور، طرح کرامت برای پاک‎سازی محله‌های آسیب پذیر، طرح شهید بهنام محمدی با شعار خانه، مسجد و مدرسه و با همکاری آموزش و پرورش در مدارس، طرح شهید دکتر رهنمون برای ارائه خدمات بهداشت و سلامت در مناطق محروم، و طرح بسیج همگام با کشاورز برای افزایش بهره وری کشاورزی را از برنامه‌های در حال اجرای این نهاد مقدس در سطح استان برشمرد.

اکبری، مسجد محوری را ویژگی اصلی برنامه‌های بسیج بیان کرد و گفت: تمامی برنامه‌های تخصصی اقشار بسیج و دیگر رده‌های مقاومت، حول محور مسجد اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حضور خودجوش بسیجیان در عرصه‌های خدمت رسانی به مردم از جمله کمک به زلزله‎زدگان سرپل ذهاب، خاطرنشان کرد: این موارد بیانگر الگوپذیری بسیجیان از ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است.

اکبری یادآور شد: امسال همزمان با هفته بسیج، یک‌هزار و ۲۴۰ برنامه در سطح استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود که در بسیاری از موارد، خود بسیجیان پیش‌قدم هستند.

۵ آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ به عنوان «روز بسیج» نامگذاری شده است.

برنامه‌های هفته بسیج هم از ۲۹ آبان تا ۵ آذر و با شعار «بسیج، مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» در سراسر کشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ش

اجرای یک هزار و ۲۴۰ ویژه برنامه در هفته بسیج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.