طرح جابجایی پرنده فروشی های خیابان عطار

مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهری استان اصفهان از طرح جابجایی پرنده فروشی های خیابان عطار خبر داد.

 محمد مجیری مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهری استان اصفهان در گفت‌و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به مجاورت پرنده فروشی های خیابان عطار با مناطق مسکونی و شیوع بیماری ها در بعضی از فصول سال خاطر نشان کرد در سال های مختلف این موضوع در کار گروه سلامت و غذای استان مطرح شده است ولی فکر اساسی برای انتقال پرنده فروشی ها نشده است.

وی در ادامه بیان داشت : اکثر مکان های پیشنهادی برای پرنده فروشی ها با شهر اصفهان فاصله داشته و این تغییر محل تبعاتی از جمله ریزش تعداد مشتریان را در پی خواهد داشت و به همین دلیل کاسبان این صنف رغبتی برای تغییر محل کسب خود ندارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای انتخاب محل مناسب، توجه به استاندارد ها و قوانین مورد تایید دام پزشکی ضروری می باشد.

مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهری استان اصفهان بیان داشت: طبق بررسی های انجام شده، اقبال عمومی مردم از خرید پرنده به دو دسته تقسیم می شود. دسته اول پرنده های زینتی و دسته دوم پرنده های که به منظورذبح به فروش می رسند.

مجیری در ادامه افزود: ذبح پرندگان به کشتارگاهی بهداشتی و منطبق بر استاندارد های دام پزشکی نیاز دارد.

وی در ادامه تصریح کرد سازمان ساماندهی مشاغل شهری با بررسی های مختلف  حدود 70 واحد صنفی برای عرضه پرندگان زینتی در مجموعه باغ تندرستی در نظر گرفته است که تا سال آینده آماده بهره برداری می شود.

وی بیان داشت: با مذاکره های انجام شده با شهرداری منطقه 10 و اداره کل دام پزشکی  به دنبال فراهم آوردن کشتارگاهی خارج از منطقه مسکونی جهت ذبح پرندگان هستیم.

وی در پاسخ به طرح انتقال کسبه خیابان عطار افزود: سازمان ساماندهی مشاغل شهری در نظر دارد بعد از آماده سازی زیر ساخت های مناسب، طرح انتقال کسبه را پیگیری کند و در صورت همکاری نکردن این صنف، طبق قانون شهرداری ها با آن ها برخورد خواهد شد.

ساماندهی جمعه بازار بعثت

مدیر عامل سازمان میادین و مشاغل شهری در مورد سازماندهی جمعه بازار بعثت اظهار کرد: با توجه به علاقمندی و حضور مردم برای خرید از این بازار طرح مناسب سازی این محل آغاز شده است که حدود 50 درصد این برنامه در طول هفته از شنبه تا پنج شنبه پیگیری می شود که شامل برپایی سایبان ها ، ایجاد سکوهای مختلف است .

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکراتی با شهرداری منطقه 14 صورت گرفته تا زمین مجاور بازار بعثت جهت رفاه حال مردم به پارکینگ عمومی تبدیل شود.

 

انتهای پیام/س

وضعیت پرنده فروشی‌های خیابان عطار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۱ ۲۲ تير ۱۳۹۹
من خریدم مرد خیلی بده
۱روزه مرد نخرید
آخرین اخبار