ثوری: فدراسیون به دنبال راه اندازی رسمی بوکس بانوان است

رئیس فدراسیون بوکس کشورمان درباره راه اندازی بوکس بانوان طبق قوانین اسلامی توضیحاتی را بیان کرد.

صرفا با تایید آقا باقری/// خطرناکه/// ثوری: فدراسیون بوکس به دنبال راه اندازی رسمی بوکس بانوان استبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بوکس ایران در راستای همگانی کردن رشته بوکس در اقدامی قابل توجه به نام نویسی بانوان در زمینه‌های آموزش مربیگری بوکس، داوری بوکس در پرتال فدراسیون پرداخته است تا امیدواری‌ها را برای آغاز فعالیت این رشته در بخش بانوان را بیشتر کند.

ورزش بوکس یکی از رشته‌های رزمی پرطرفدار در بین مردم است که البته علاوه بر آقایان در بین بانوان طرفداران زیاد و خاص خود دارد. اما متاسفانه تاکنون بستر تمرین حرفه‌ای رسمی برای بوکس بانوان در ایران فراهم نبوده است. با تدابیری که فدراسیون بوکس در نظر دارد قرار است این رشته تا پایان امسال در کشور راه اندازی شود.

فدراسیون مدت‌ها است که تلاش‌های خود را در زمینه راه اندازی رشته بوکس بانوان آغاز کرده است. حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در جلسه‌ای که با اعضای فدراسیون جهانی بوکس در مسکو داشته و یک لباس اسلامی برای بانوان ارائه کرده است که گفته می‌شود این لباس همچون لباس تیم ملی ووشو بانوان ایران است. فدراسیون به دنبال آن است که برنامه‌هایی را که برای بوکس بانوان ارائه می‌دهد کاملا مطابق با قانون اسلامی باشد.

حسین ثوری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در اجلاس جهانی بوکس در مسکو قانونی مبنی بر برابری جنسیتی در ورزش بوکس مقرر شد و باید کشور‌ها به سمتی حرکت کنند که بوکس بانوان همانند بوکس آقایان تقویت شود. قرار است در المپیک ۲۰۲۰، ۶ وزن بانوان در رقابت‌ها حضور داشته باشند. ما باید راه حل‌های قانونی و البته اسلامی را برای بوکس بانوان کشورمان تهیه و تنظیم کنیم. در این راستا پیشنهاداتی را عنوان کردیم از جمله پیراهن اسلامی همچون پیراهن تیم ملی ووشو بانوان را به فدراسیون جهانی بوکس ارائه کرده ایم.

او افزود: تعداد زیادی از بانوان علاقه‌مند به رشته بوکس هستند و در حال حاضر این بانوان به صورت غیر قانونی در حال تمرین هستند که گا‌ها مشاهده شده است که زیر نظر مربیان مرد تمرین می‌کنند. فدراسیون بوکس برای جلوگیری از این امر در نظر دارد که مربیان بانو را تربیت کند تا دیگر بانوان مجبور نباشند زیر نظر آقایان تمرین کنند. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پایان امسال بوکس بانوان راه اندازی شود.


بیشتربخوانیدگزینه نهایی نایب رئیسی فدراسیون بوکس مشخص شد

احدی: اردوی مشترک تیم ملی بوکس با ملی پوشان تایلند لغو شد

گل محمدی: رئیس فدراسیون بوکس با منتقدان خود چلو کباب میل می‌کند!


انتهای پیام/

اظهارات ثوری درباره بوکس بانوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.