۲۵۰ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب در کشور توزیع شد

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ۲۵۰ هزار جلد کتاب به ارزش ۵۰ میلیارد ریال همزمان با هفته کتاب امسال در سراسر کشور توزیع شد.

۲۵۰ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب در کشور توزیع شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید سعادتی در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: این کتاب‌ها در قالب کاروان شامل هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، ادبیات داستانی و ... توزیع شد.

وی گفت: حدود ۱۳ هزار کتابخانه در جوار مساجد کشور وجود دارد که ۶ هزار آن‌ها کتابخانه مخزن دار و بقیه کتابخانه باز است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: از مجموع کتابخانه‌های مساجد کشور پنج درصد آن‌ها یعنی ۵۸۰ کتابخانه در سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی بیان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور عضو کتابخانه‌های مساجد هستند که بیش از ۶۰ درصد آنان را نوجوانان تشکیل می‌دهند.

سعادتی اظهار داشت: هم اینک ۱۴ هزار کتابدار به صورت داوطلبانه در کتابخانه‌های مساجد کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: حدود ۱۳ هزار مسجد از ۸۰ هزار مسجد موجود در کشور زیر پوشش کانون مساجد هستند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صدور ۲۰۰ کارت هوشمند چند منظوره برای فعالان حوزه کتاب و اجرای طرح شنبه کتاب در ۲۰۰ مسجد کشور را از جمله برنامه‌های این نهاد تا پایان سالجاری برای توسعه کمی و کیفی در حوزه کتاب در کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور ۵۱ درصد آن‌ها در روستا‌ها قرار دارند.

سعادتی با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها خوب نیست گفت: با توجه به محدود بودن اعتبارات دولتی باید از توان خیران در این حوزه بهره گرفت.

وی اظهار داشت: از آنجایی که هر ساله هزار کتابخانه به مجموع کتابخانه‌های موجود کشور افزوده می‌شود اولویت بندی سهمیه‌های استانی بر عهده هر استان قرار دارد.

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با تبریک هفته وحدت گفت: از آنجایی که امروز سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) جهانی شده می‌توان از شخصیت آن بزرگوار برای وحدت و انسجام استفاده کرد.

وی اظهار داشت: همزمان با هفته وحدت بیش از ۲ هزار جشن با عنوان بهار مهربانی در کانون‌های مساجد کشور درحال برگزاری است.

سعادتی با اشاره به جشنواره مدهامتان (رقابت‌های قرآنی ویژه اعضای کانون‌های مساجد) گفت: در سیزدهمین جشنواره مدهامتان امسال علاوه بر افزوده شدن بخش فرهنگی، نوجوانان زیر ۱۶ سال نیز می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی کانون‌های مساجد را مولود انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۲۲ هزار کانون در کشور به برکت انقلاب اسلامی راه اندازی شده است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های مساجد کشور تعامل با کشور‌های جهان را در برنامه دارد به طوری که امسال علاوه بر عراق، لبنان نیز در اولویت این نهاد قرار دارد.

وی جذب جوانان به مساجد را از دغدغه‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و افزود: باید خانواده‌ها توجه داشته باشند که هر اندازه جوانان از کانون‌های مذهبی فاصله گیرند در آینده آسیب خواهند دید.

انتهای پیام/ز

توزیع 250 جلد کتاب همزمان با هفته کتاب در کشور

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار