عملکرد خیره کننده هوش مصنوعی Snapdragon 8150 در رقابت با سایر پرازنده‌ها

نمرات هوش مصنوعی پردازنده‌های پرچمدار موجود در بازار مشخص شد و پردازنده Snapdragon 8150 عملکرد خیره کننده‌ای را از خود به جای گذاشت.

عملکرد خیره کننده هوش مصنوعی Snapdragon 8150 در رقابت با سایر پرازنده‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در کنار واحد پردازش و واحد پردازش گرافیکی، سازندگان تراشه‌های پردازش باید عملکردهای هوش مصنوعی هم در نظر بگیرند. زمانی که صحبت از یک پردازنده جدید می‌شود، تراشه پردازنده جدید کوآلکام، Snapdragon 8150 در گوشی‌های اندرویدی به چشم می‌خورد. این تراشه مدتی پیش روی اولین گوشی تاشویی که به بازار جهان معرفی شد، سوار شده بود. نمرات بنچمارک این پردازنده در پردازش‌های تک و چند هسته‌ای قابل قبول بودند و حالا نوبت به عملکرد هوش مصنوعی آن رسیده است.

تستی که از پلتفرم جاوا (برای مثال بورد پروتوتایپ) این پردازنده گرفته شده، عملکردی نزدیک به دو برابر بهتر Snapdragon 8150 را نسبت به Snapdragon 845 نشان می‌دهد. نمره‌ای که بنچمارک اخیر از این پردازنده نشان می‌دهد درست مانند جدیدترین پردازنده هوآوی یعنی Kirin 980 است. این در حالی است که عملکرد هوش مصنوعی پردازنده جدید هوآوی نسبت به نسل قبل خود، Kirin 970 دو برابر شده است اما اینگونه که بنچمارک جدید نشان می‌دهد، این پردازنده فقط 15 درصد پیشرفت داشته است. در این بنچمارک، امتیاز Kirin 980 حتی از Snapdragon 845 هم کمتر شد. نمرات بنچمارک پردازنده‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

عملکرد خیره کننده هوش مصنوعی Snapdragon 8150 در رقابت با سایر پرازنده‌ها

همانطور که در جدول امتیاز پردازش هوش مصنوعی پردازنده‌ها مشاهده می‌کنید، اختلافی قابل تقریبا دو برابری میان امتیاز Snapdragon 845 و پردازنده OnePlus 6T دیده می‌شود اما پردازنده Pixel 3 در این میان دیده می‌شود که عملکرد چندان جالبی را از خود نشان نداده است. تراشه پردازنده Pixel 3 و OnePlus 6T دارای یک پردازنده هستند اما Pixel 3 هسته‌های اختصاصی دارد که فقط مخصوص پردازش جادویی عکس‌ها در نظر گرفته شده‌اند. در نتیجه می‌توان گفت این امتیازات چندان قابل اعتماد نیستند.

در هر صورت، نکته غافلگیرکننده این بود که Helio P80 در مقام دوم قرار گرفته است. این تراشه ساخت شرکت MediaTek است و امتیازی نزدیک به Snapdragon 8150 گرفته است. این مسئله نشان می‌دهد که Helio نسبت به نسل قبل خود یعنی P60 و P70 حدود بالای 200 درصد پیشرفت داشته است.


بیشتر بخوانید: احتمال تولید سامسونگ Galaxy Note ۱۰ با نمایشگر ۴K 


انتهای پیام/

نمرات بچمارک هوش مصنوعی Snaodragon 8150 خیره کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار