در تفاهم نامه ای میان خانه کتاب و شرکت ملی پست؛

قرارداد «پست کتاب» امضا شد

قرارداد «پست کتاب» موسسه خانه کتاب و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفته کتاب در سرای اهل قلم امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه (۳۰ آبان‌ماه) در جلسه تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی، ضمن تبریک هفته وحدت و هفته کتاب گفت: اگر وحدتی حاصل شده در سایه مطالعه، آگاهی و خردمندی است و از همکاران شرکت ملی پست تشکر می‌کنم که با وجود تمام مشکلات مالی، به دلیل داشتن دغدغه فرهنگی این تفاهمنامه را به نتیجه رساندند.

جوادی با بیان اینکه پست می‌تواند حلقه نهایی فرآیند نشر و چاپ را تکمیل کند، افزود: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه بتواند سهم بزرگی در توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور داشته باشد.

گسترش و تسهیل توزیع کتاب بوسیله پست

حسین نعمتی مدیر عامل شرکت ملی پست ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه شرکت ملی پست ماموریت خدمت‌رسانی به مردم را برعهده دارد، گفت: این شرکت در حوزه مسائل فرهنگی نیز رسالتی بر گردن دارد و خوشحالیم که با امضای این تفاهم‌نامه گام مثبتی برای مردم برمی‌داریم و جریان توزیع کتاب را در کشور تسهیل بخشیده و گسترش می‌دهیم.

قرارداد «پست کتاب» باقی‌الصالحات است

نیکنام حسینی‌پور دبیر هفته کتاب با بیان اینکه پنجشنبه یکم آذر با پویش کتابگردی، در کتابفروشی شهر و محله‌مان حضور می‌یابیم تا به کتابفروشان و ناشران دلگرمی بدهیم، گفت: تفاهمنامه حاضر میان قرارداد «پست کتاب» موسسه خانه کتاب و شرکت ملی پست، سر منشا برکت برای کتابفروشان، ناشران و کتابخوانان خواهد بود.

حسینی‌پور قرارداد «پست کتاب» را باقی الصالحات خواند و اضافه کرد: امیدوارم این خدمات فرهنگی استمرار یافته و مطابق برنامه ششم، هزینه حمل و نقل کتاب هر چه ارزان‌تر شود.

نرخ اقتصادی پایین در کنار کیفیت مناسب

محمد احمدی معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران گفت: برای پست در همه جای دنیا از جمله در ایران، در عرصه فرهنگ تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند و هم اکنون هم خدمات در حوزه مطبوعات نیم بها ارائه  می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی در شرکت ملی پست تعبیه شده تا برای مصرف‌کنندگان حوزه فرهنگ با یک نرخ اقتصادی پایین در کنار کیفیت مناسب، خدمات ارائه بدهیم.

فاز اجرایی تفاهمنامه تسریع شود

محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: انتظار داریم خدمات زیرساختی پست در حوزه کتاب گسترش یافته و هزینه‌های حمل و نقل کتاب با تدوین آیین‌نامه‌ای مطابق بند‌های مربوط در برنامه ششم توسعه اعمال شود.

نادر قدیانی مدیر انتشارات قدیانی نیز خواستار سرعت بخشیدن به فاز اجرایی تفاهمنامه و قرارداد «پست کتاب» شد و افزود: باید تدابیری انجام شود تا این تفاهمنامه‌های تاریخ‌دار، پیش از پایان موعد تمدید شود تا خللی در کار توزیع پستی کتاب‌ها ایجاد نشود.

گفتنی است؛بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۶۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار