مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از ۱۷ هزار تعهد شغلی امسال، تا کنون ۱۲ هزار و ۱۰۹ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در جلسه کارگروه اشتغال با اشاره به ثبت ۱۲ هزار و ۱۰۹ فرصت شغلی در سامانه رصد گفت: برای ایجاد ۱۷ هزار شغل تعهد شده در استان، امسال باید سازمان جهاد کشاورزی برای ۴ هزار نفر، صنعت و معدن برای حدود ۸ هزارنفر، میراث فرهنگی برای ۹۰۰ نفر، کمیته امداد برای ۲ هزار و ۹۰۰ نفر و ساید دستگاه‌ها از جمله صندوق کارآفرینی امید برای ۶۰۰ نفر، دانشگاه علوم پزشکی برای ۵۰۰ نفر و بهزیستی برای ۳۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کنند.

به گفته بابایی، در بخش تسهیلات اشتغالزایی در مجموع ۵۷۶ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی داریم که ۳۰۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: در بخش مشاغل خانگی اعتبارات ابلاغی ۱۶ میلیارد تومان، اشتغال فراگیر ۲۶۹ میلیارد تومان و اشتغال روستایی ۱۸۷ میلیارد تومان است.

به گفته وی، در این بخش با اجرای دو هزار و ۳۱ طرح بیش از ۴ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

بابایی گفت: در حمایت از مشاغل خانگی ۵۳۱ طرح به بانک‌ها معرفی شد که برای آن‌ها مبلغ ۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و اشتغال ۵۶۲ نفر پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه۲۵۷ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان پرداخت شده که اجرای این طرح‌ها برای ۲۶۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در بخش اشتغال روستایی هم ۸۶۶ طرح به بانک‌های عامل ارسال شده است.

بابایی اضافه کرد: ۶۷۲ طرح با ۲۵۵ میلیارد تومان مصوب شده است که زمینه ۳ هزار و ۱۲۰ شغل را مهیا می‌کند.

وی گفت: تا کنون در این بخش با ۵۴۵ طرح موافقت شده و ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و زمینه اشتغال ۲۷۳۱ نفر در استان فراهم شده است.

انتهای پیام/

جلسه کارگروه اشتغال در قزوین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.