نشریه آلمانی: تقاضای زیاد برای سامانه اس-۴۰۰ روسیه پیامی برای واشنگتن است

یک نشریه آلمانی در مطلبی نوشت افزایش تمایل بین‌المللی برای سامانه اس-۴۰۰ روسیه تنها به برتری فنی آن نسبت به نمونه مشابه آمریکایی مربوط نمی‌شود.

نشریه آلمانی: تقاضای فزاینده برای سامانه اس-400 روسیه پیامی برای واشنگتن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دی ولت آلمان به نقل از کارشناسان تسلیحاتی نوشت: افزایش علاقمندی جهانی نسبت به سامانه پدافند هوایی اس-400 روسیه فراتر از برتری تکنولوژی این مدل نسبت به مدل مشابه آمریکایی آن است.

روسلان پوخووف، رئیس مرکز تحلیل راهبردها و فناوری‌ها  به روزنامه دی ولت اعلام کرد بازار جهانی اسلحه تنها از طریق عرضه و تقاضا مشخص نمی‌شود بلکه انگیزه‌های سیاسی خاص هدایت‌کننده این بازار هستند. این کارشناس تسلیحاتی اعلام کرد خرید سامانه‌های اس- 400 روسیه پیامی برای واشنگتن و بروکسل (ناتو) است.

بنابر گفته این کارشناس تسلیحاتی، با خرید سامانه اس-400 روسیه یا حتی اعلام تصمیم برای خرید آن، کشورها نشان می‌دهند که مستقل از واشنگتن هستند. علی‌رغم آنکه آمریکا به طور مداوم در حال یادآوری به این کشورها در خصوص تهدید به اعمال دور دوم تحریم‌ها برای خرید تسلیحات نظامی روسیه است. پوخوف همچنین تاکید کرد به عنوان نمونه، ترکیه واقعا نیاز به چنین سامانه دفاعی پیچیده‌ای ندارد اما به دنبال خرید آن است.

دی ولت همچنین یادآور شد کشورها برای خرید تسلیحات نظامی از آمریکا باید یک پروسه تائید سخت را پشت سر بگذارند. اما فرایند تائید خرید اس-400 در روسیه سختی کمتری دارد. مسکو همچنین تحویل این سامانه‌ها را با سرعت بیشتری نسبت به واشنگتن انجام می‌دهد. علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تحت قانون کاتسا، قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها، ترکیه و هند همچنان به دنبال خرید سامانه‌ی پدافند هوایی اس-400 روسیه هستند. 

بنابر گفته کارشناسان تسلیحاتی، سامانه پدافند هوایی اس-400 برتر از مدل‌های مشابه آمریکایی آن است. سامانه اس-400 روسیه برای استقرار سریع و توانایی از بین بردن انواع اهداف از موشک تا هواپیماهای بدون سرنشین تا جنگنده‌های پنهانکار در ارتفاع بالاتر از 30 کیلومتر و در برد 400 کیلومتر با استفاده از موشک‌های مختلف شناخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار