در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

گلایه محیط زیست از به تأخیر افتادن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در تهران

مدیر کل محیط زیست استان تهران از به تأخیر افتادن اجرای طرح کاهش آلودگی هوا در شهر تهران گلایه کرد.

کیومرث کلانتری مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز طرح کاهش آلودگی هوا و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی اظهار کرد: داشتن برگه معاینه فنی برای همه خودروها امری ضروری است، اما چندین ماه است که اجرای این طرح به تأخیر افتاده است.


بیشتر بخوانید: تاثیر ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا


وی با بیان اینکه براساس ماده 6 قانون هوای پاک مصوبه سال 96، داشتن برگه معاینه فنی تابع زمان و مکان نیست، افزود: براساس این قانون داشتن معاینه فنی برای تمام خودروهای دیزلی، سواری و موتورسیکلت‌ها یک امر ضروری است.

کلانتری گفت: براساس گزارش‌ها، هوای تهران از ابتدای سال تاکنون 14 روز بیشتر از سال گذشته شرایط سالم را  تجربه کرده است.

وی ادامه داد: این افزایش تعداد روزهای سالم ناشی از عواملی همچون طبیعت، اقلیم و آب و هوا بود که هوای تهران امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری را سپری کرد و با بارندگی‌ها آبان ماه بیشتر خودنمایی کرد.

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: لازم به ذکر است که موضوع استانداردسازی کیفیت سوخت، الزام تمامی خودروها به داشتن  معاینه فنی و حساسیت و مشارکت مردم در کاهش آلودگی هوای امسال شهر تهران موثر بوده است.


بیشتر بخوانید: آدرس تمامی مراکز معاینه فنی خودرو تهران + ساعات کاری


وی افزود: امیدواریم با همکاری‌های لازم بتوانیم سوخت مناسبی را میان شهروندان توزیع و آن را مدیریت کنیم و با وجود بارندگی‌ها کمتر دچار وارونگی دما شویم.

مدیر کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در آذر ماه شاهد بارش‌های خوبی خواهیم بود که همین موضوع باعث آلودگی کمتر هوای تهران می‌شود.

کلانتری گفت: در ماده 6 قانون هوای پاک تمام خودروهای سواری، باری، دیزلی و سنگین باید دارای معاینه فنی باشند، در غیر این صورت پلیس براساس قانون، به جریمه راننده مکلف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
این آقا اول بره صف معاینه فنی رو ببینه بعد به مردم گیر بده بگه چرا مردم معاینه فنی ندارن
آخرین اخبار