ارائه ۲۳۵ هزار نفر ساعت آموزش به زندانیان طی هشت ماهه

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از ارائه ۲۳۵ هزار نفر ساعت آموزش به زندانیان طی هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، یاور محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در مورد ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به زندانیان گفت : در این حوزه اقدامات خوبی بر اساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل زندانها و سازمان فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

وی گفت : در زندان‌ها اکثرا افرادی هستند که در سن فعالیت بوده و اگر صرفا بدون هیچ کاری دوره حبس را بگذرانند، قاعدتا بعد از آزادی هم به دلیل ایجاد ذهنیت منفی جامعه عملا فضایی برای کسب و کار پیدا نمی‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان داشت : اگر در دوره های فنی و حرفه ای مهارتی را کسب کنند، طبیعتا فرصت برای بازگشت خوب آنها به جامعه فراهم می‌شود.

محمدی ادامه داد : با اداره‌کل زندان ها تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که افراد در کارگاه‌ها و مجموعه زندان با مربیان تامین شده از سوی فنی و حرفه‌ای مشغول درایفت آموزش و مهارت شوند.

وی خاطرنشان کرد : آموزش ها به افراد زندانی در حدود ۱۰ کارگاه و در زمینه‌هایی همچون برق ساختمان، برق خودرو، درودگری، خیاطی، فرش‌بافی و... برای مردان و زنان ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد در زندان و تحمل دوران حبس فرصت کافی برای آموختن یک حرفه را دارند و برخی از آنها حتی در داخل زندان درآمدزایی مختصری هم دارند.

محمدی در مورد حمایت بعد از آزادی و سپری کردن دوره محکومیت نیز گفت: بعد از آزادی نیز تسهیلاتی با همکاری سایر دستگاه‌ها به آنها اعطا می کنیم و ادامه کار بستگی به تمایل خودشان دارد.

وی تصریح کرد: تعهد این اداره‌کل در خصوص آموزش زندانیان در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر-ساعت بوده است؛ با وجود تعهد ۲۰۰ هزار نفر-ساعت هشت ماهه این اداره‌کل ۲۳۵ هزار نفر-ساعت آموزش به زندانیان دراین مدت ارائه کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد ۱۱۸ درصدی در ارائه آموزش‌ها افزود: جمعا ۱۱۱۷ نفر در این دوره‌ها حضور داشته‌اند .

 

 

انتهای پیام/د

آموزش ها به افراد زندانی در حدود ۱۰ کارگاه است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.