مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: تفاهم نامه اجرای دوره‌های آموزش کوتاه مدت مهارت کشاورزی با سرپرست بازداشتگاه قیروکارزین امضاء و مبادله شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اهمیت تغییر نگرش، اصلاح و بهبود رفتار در زندانیان گفت: تفاهم نامه اجرای دوره‌های آموزش کوتاه مدت مهارت کشاورزی با سرپرست بازداشتگاه قیروکارزین امضاء و مبادله شد.

او تصریح کرد: در گام اول این تفاهم نامه مقرر شده است پس از ایجاد علاقه در بین زندانیان و انجام نیاز سنجی‌های لازم ۵ هزار نفر ساعت آموزش‌های تخصصی کشاورزی به علاقه‌مندان ارائه شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: با انجام این تفاهم نامه می‌توان استعداد‌های مختلف در بخش کشاورزی را شناسایی و نیروی انسانی مورد نیاز را تربیت و زمینه ایجاد کسب و کار را برای مددجویان فراهم کرد.

او با اشاره به اینکه مددجویان در صورت موفقیت در این دوره‌ها گواهی نامه مهارت دریافت می‌کنند، بیان کرد: مهیا شدن بستر مناسب برای ترک بزه و مشارکت در تحقق سیاست‌های کلان نظام خصوصا جهش تولید از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

همتی با تاکید بر توان علمی و تخصصی کارشناسان جهاد کشاورزی، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام شده حسب نیاز در موضوعات مختلف از کارشناسان این مدیریت و سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در اجرای این دوره‌ها استفاده خواهد شد.

او ادامه داد: کار آفرینی در کشاورزی، پرورش زنبور عسل، پرورش گوسفند داشتی، پرورش گوسفند پرواری، پرواربند گوساله، پرورش مرغ بومی، مدیریت پرورش شتر مرغ، پرورش کبک و بلدرچین از مهم‌ترین دوره‌های آموزشی است که اجرای آن در بازداشتگاه قیروکارزین برنامه ریزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: ایجاد مزارع گیاهان دارویی، تولید سبزی و صیفی جات گلخانه ای، نخل کاری، سرویس و نگهداری از تراکتور، سرویس و نگهداری از سمپاش ها، سرویس و نگهداری موتور پمپ‌ها و تولید ورمی کمپوست از دیگر دوره‌های مدنظر خواهد بود.

تفاهم نامه اجرای دوره‌های آموزشی به امضای سید مهدی حسینی سرشت سرپرست بازداشتگاه و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین رسیده است که تعهدات آن تا پایان سال ۱۳۹۹ اجرایی خواهد شد.

قیروکارزین در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.