پیام وزیر بهداشت در پی انفجار تروریستی در کابل؛

چه کسانی از وحدت ملت‌ها وحشت‌زده هستند؟

وزیر بهداشت با صدور پیامی به وزیر بهداشت افغانستان، انفجار تروریستی اخیر کابل و کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر در این اقدام غیر انسانی را محکوم کرد.

چه کسانی از وحدت ملت‌ها وحشت زده هستند؟به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحسن هاشمی در پیامی به فیروزالدین فیروز، وزیر بهداشت عمومی افغانستان، در پی انفجار تروریستی کابل در هفته وحدت، ضمن محکوم کردن این اقدام غیر انسانی، هدف از چنین اقداماتی را تسلط وحشت، بر دل و جان انسان‌ها و به بند کشیدن خنده و شادی و صلح و دوستی برشمرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر فیروزالدین فیروز
وزیر محترم بهداشت عمومی افغانستان

خبر انفجاری انتحاری در مراسمی که به مناسبت جشن میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام در پایتخت افغانستان برگزار شده بود و به کشته شدن دست‌کم ۵۰ نفر و مجروح شدن نزدیک به ۹۰ نفر انجامید، موجب تاثر و تاسف شد.

با شنیدن چنین خبری، هر وجدان بیداری از شیوه رفتار دشمنان انسانیت و بهره گرفتن از جهل و جمود حاکم بر تفکر برخی افراد نادان، در خود فرو می‌شکند و این پرسش به ذهن خطور می‌کند که چه کسانی از وحدت ملت‌ها آن‌قدر وحشت دارند که دست به کشتارهایی چنین غیر انسانی در هفته وحدت مسلمانان می‌زنند.

هدف چنین اقداماتی قطعا تسلط وحشت، بر دل و جان انسان‌ها و به بند کشیدن خنده و شادی و صلح و دوستی است.

و صد افسوس که عاملان چنین جنایاتی از سرنوشت اسلاف‌ خویش پند‌ نمی‌گیرند؛ قدرت ملت‌ها را باور ندارند و خطاهای بارها تکرار شده را باز هم تجربه می‌کنند.

اینجانب ضمن محکوم کردن رفتارهایی چنین زشت که سلامت جسمی و روحی جوامع بشری را خدشه‌دار می‌کند؛ به جنابعالی و ملت دوست و برادر افغانستان تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال، علو درجات درگذشتگان و سلامت مجروحان را خواهانم.

به امید برقراری صلح و آرامش، توسعه پایدار و سلامت و بهروزی تمام ملت‌ها.

دکتر سیدحسن هاشمی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

انتهای پیام/

پیام قاضی زاده هاشمی در پی انفجار تروریستی کابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار