فعالیت هزار و ۷۹۳ زنبورستان در استان قزوین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از فعالیت هزار و ۷۹۳ زنبورستان با ۱۱۷ هزار و ۲۰۲ کندو در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به فعالیت هزار و ۷۹۳ زنبورستان در استان گفت: این زنبورستان‌های دارای ۱۱۸ عدد کندو بومی و ۱۱۷ هزار و ۸۴ عدد کندو مدرن هستند.

به گفته شاپور زاده، ۲ هزار و ۴۹۶ نفر در این زنبورستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به تولید سالانه ۹۵۱ تن عسل در زنبورستان‌های استان، گفت: میزان عسل تولیدی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: همچنین سالانه ۴۲ کیلو گرم ژل رویال، هزار و ۸۹۷ کیلو گرده گل، ۴۶ تن موم و یک هزار و ۵۴۱ کیلوگرم بره موم تولید می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: جهادکشاورزی برای افزایش درآمد زنبورداران این معاونت توجه ویژه به سایر تولیدات زنبور ژل و گرده نیز در برنامه‌های خود دارد تا بتوان با آموزش زنبورداران؛ تولیدات این گونه محصولات را در کنار عسل در استان افزایش داد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: عملیات ثبت و رکوردگیری از کند وهای زنبور عسل، توزیع ملکه اصلاح نژاد شده و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی از مهمترین برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی در سال جاری برای زنبور داران است.

شاپورزاده به مزایا و اهمیت عسل اشاره کرد و گفت: با توجه به خواص درمانی بسیار زیاد عسل مانند جلوگیری از عفونت در معده و روده، خون سازی، بر طرف کننده یبوست و مسکن، رفع خستگی و افزایش کلسیم خون است.

انتهای پیام/

تولید سالانه ۹۵۱ تن عسل در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.