وزیر کشور در کردستان:

2 عنصر ایرانیت و اسلامیت همه مردم کشور را برای همیشه متحد نگاه خواهد داشت

وزیر کشور گفت: 2 عنصر ایرانیت و اسلامیت همه مردم کشور را برای همیشه متحد نگاه خواهد داشت و از بابت واگرایی، نگرانی وجود ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،  عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر پنجشنبه در جلسه شورای توسعه کردستان با بیان اینکه این استان به سبب برخی عقب ماندگی‌های گذشته، دارای اولویت برای توسعه است، اظهارداشت: هنگام تصدی مسئولیت وزارت کشور خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و گفتم که سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان را باید به صورت ویژه در مباحث توسعه‌ای پیش ببریم که مورد موافقت ایشان قرار گرفت و رئیس جمهور نیز این موضوع را تایید کردند.

وی افزود: بر همین اساس در این سه استان کمیته‌هایی برای توسعه شکل گرفت که استان کردستان تاکنون از پیشرفت مناسب تری نسبت به دو استان دیگر برخوردار است.

وزیر کشور با بیان اینکه بنابر اعلام مسئولان و آمار‌های موجود کار‌های بسیار خوبی در استان انجام شده است، ادامه داد: نظام برنامه ریزی و به تبع آن بودجه ریزی ما مشکل دارد و بر همین اساس، برای غلبه بر مشکلات، ضروری است اختیارات استان‌ها افزایش پیدا کند، که این امر بی گمان بر سرعت توسعه در مناطق مختلف خواهد افزود.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود به علاقه قلبی خود به کردستان و مردمان این دیار نیز اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل شورای توسعه استان، یک اقدام خارج از روال و عرف اداری است و همه تلاش ما در این شورا سرعت بخشی به روند توسعه در استان کردستان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای توسعه استان کردستان به دور جدید تحریم‌های ناعادلانه دشمنان علیه مردم بزرگ ایران اشاره کرد و بیان کرد: مناطق مختلف کشور از جمله استان کردستان از شرایط تحریم، فرصت خلق خواهند کرد و باید برای تحقق این مسؤولیت آماده باشند.

وزیر کشور ایجاد فضای امیدواری در جامعه را یک امر مهم و حیاتی دانست و گفت: کار‌های مهم و قابل توجهی در استان انجام شده و همه به نحوی در انجام آن دخالت داشته اند و معتقدم باید به شکلی سخن گفت که در مردم امید ایجاد شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه حرکت و امیدواری باید در جامعه نهادینه و از شرایط دشوار کنونی کشور با سربلندی عبور کنیم، اظهارداشت: ما در ۴۰ سال گذشته، به دفعات با شرایط سخت مواجه بوده ایم، اما کشورمان هم اکنون در سطح جهانی در موضع قدرت قرار دارد و به جز برخی، بسیاری از کشورها، حتی برخی متحدین آمریکا، برای مقابله با ایران، آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

وی در ادامه به تحلیل‌های غیر منصفانه برخی افراد برای مذاکره با آمریکا نیز اشاره کرد و افزود: آمریکا یک کشور عهد شکن است و به هیچ معاهده‌ای پایبند نیست و خروج آمریکا از برجام، مصداق کاملا روشن و واضح این عهد شکنی هاست.

وزیر کشور اساس قدرت جمهوری اسلامی را در تکیه به مردم دانست و ادامه داد: ما به هر اندازه برای مردم کار کنیم کم است ومردم باید بدانند که مسئولان صادقانه برای آنان در تلاش هستند.

رحمانی فضلی در ادامه به وحدت مردم ایران و اتحاد همه قومیت‌ها در حراست از ایران اسلامی اشاره کرد و یاداور شد: معتقدم دو عنصر ایرانیت و اسلامیت همه مردم کشور را برای همیشه متحد نگاه خواهد داشت و از بابت واگرایی، نگرانی وجود ندارد.

وزیر کشور در پایان سخنان خود ضمن تبریک مجدد ماه پر برکت ربیع الاول و هفته وحدت ابراز امیدواری کرد همگان در هر مسئولیتی که هستند بتوانند خدمت به مردم را همچون یک امر متعالی مد نظر داشته و درک درستی از آموزه‌های دینی داشته باشند.

 

انتهای پیام/ی

 

وزیر کشور در کردستان

برچسب ها: سخن بزرگان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.