سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی

تیم فوتبال سایپا باید برای حضور در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دیدار پلی آف به مصاف حریفان خود برود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا لحظاتی پیش در کوالالامپور مالزی انجام و در نهایت مشخص شد تیم فوتبال سایپا ایران که باید ابتدا در تاریخ ۱۲ فوریه(۲۳ بهمن) در دور دوم مرحله پلی آف به مصاف مینروا پنجاب هندوستان برود، در صورت برتری در این بازی ۱۹ فوریه(۳۰بهمن) دیدارش در مرحله سوم پلی آف را مقابل الریان قطر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه مقابل الریان قطر برگزار می کند تا در صورت برتری در این بازی هم وارد گروه دوم این رقابت ها با حضور تیم های تیم های الاتحاد عربستان، الوحده امارات و قهرمان لیگ ازبکستان(به احتمال فراوان تیم لوکوموتیو) شود.

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی



در این گزارش نگاهی به حریفان سایپا در پلی آف و حریفان احتمالی شاگردان علی دایی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان می اندازیم.

مینروا پنجاب هندوستان

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی

تیم فوتبال سایپا ایران در دومین مرحله پلی آف رقابت‌های فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف "مینروا پنجاب" هندوستان برود. این تیم سال ۲۰۰۵ در ایالت پنجاب تاسیس شد و با توجه به کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ هندوستان در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب می‌کند.باشگاه مینروا پنجاب از زمان تاسیس در کنار فوتبال در رشته کریکت که ورزش ملی هندی‌ها محسوب می‌شود هم حضور فعالی داشته است. این تیم سال ۲۰۱۶ پس از کسب قهرمانی لیگ دسته دوم هندوستان برای نخستین بار به سوپرلیگ راه یافت.

هرچند جنگجویان پنجاب از یک سرمربی بومی به نام "ساچین بادادهه" روی نیمکت خود استفاده می‌کنند، اما حضور جوئل ریچارد ویلیامز انگلیسی به عنوان مدیرفنی در این تیم سبب شد مینروا به نخستین تیمی از ایالت‌های شمالی هند تبدیل شود که از سال ۱۹۹۶ قهرمانی سوپرلیگ سرزمین مهاراجه‌ها را کسب می‌کند. با این وجود ویلیامز پس از این قهرمانی جای خود را در تیم پنجابی به پل مانستر از ایرلند شمالی داد.پیراهن اصلی مینروا راه راه و با رنگ‌های آبی آسمانی و آبی پررنگ است و مالکیت این باشگاه را رانجیت باجاج برعهده دارد.

شاگردان ساچین نخستین فصل حضورشان در سوپرلیگ هند را با قرار گرفتن در جایگاه نهم به اتمام رساندند و در پایان هفته پنجم فصل جاری این رقابت‌ها هم با ۴ بازی، یک برد، یک مساوی، ۲ باخت، ۲ گل زده، ۳ گل خورده، تفاضل گل منفی یک و ۴ امتیاز در رتبه هفتم ایستاده اند.

مینروا ۶ بازیکن خارجی دارد که ۲ هافبک و یک مهاجم آن یعنی فیلیپ انجوکو، بالا الحسن داهیر و دوناتوس ادافه نیجریه‌ای هستند. یو کوبوکی (مهاجم ژاپنی) ویلیام اوپوکو (هافبک غنایی) و الکس کوامه (هافبک ساحل عاجی) دیگر بازیکنان غیرهندی این تیم هستند که البته در لیگ قهرمانان آسیا تنها چهار نفر از این بازیکنان می‌توانند برای مینروا به میدان بروند.ساسیان سابیس، ماندریپ سینگ، جاگپریت سینگ هم ۳ بازیکن مینروا هستند که در تیم ملی هندوستان سابقه بازی دارند.

مینروا قرار است در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان بازی‌های خانگی اش را در ورزشگاه ۲۰ هزار نفری احمد آباد آره نا برگزار کند، اما ورزشگاه هفت هزاری نفری تائو دوی لال میزبان بازی‌های خانگی این تیم در سوپرلیگ هندوستان است.

الریان قطر

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی


این باشگاه سال ۱۹۶۷ تاسیس شد و قدمتی ۵۱ ساله دارد.رنگ پیراهن اصلی الریان قرمز است و بولنت اویگون، سرمربی ۴۷ ساله ترکیه ای که سابقه هدایت تیم های سیوا اسپور، بوکا اسپور، اسکیشهیر اسپور،الازیگ اسپور، گازیانتپ اسپور، ام صلال قطر، عثمانلی اسپور، الغرافه قطر و الریان را در کارنامه دارد اکنون سرمربی شیرها است.

شیخ سعود بن خالد آل ثانی، مالک باشگاه الریان است و بازی های خانگی این تیم هم در ورزشگاه ۴۵ هزار نفری احمد بن علی دوحه برگزار می شود.الریان با قرار گرفتن در جایگاه سوم فصل ۱۸- ۲۰۱۷ لیگ ستارگان قطر جواز حضور در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان را کسب کرد اما با هشت قهرمانی لیگ ستارگان، چهار قهرمانی جام پادشاهی، شش قهرمانی جام امیر و پنج قهرمانی سوپرجام قطر یکی از قدرتمند ترین تیم های این کشور حاشیه خلیج فارس محسوب می شود.

محمد علاء الدین(مصر) دامه ترائوره(فرانسه)محمد سیار(بحرین) سباستین سوریا(اروگوئه) عمر باری(گینه) دنیل گومو(گینه) احمد عبدالرزاق(مصر) هفت بازیکن ۲ تابعیتی تیم الریان هستند و در این میان شیرها از رودریگو تاباتا(برزیلی- ژاپنی) به عنوان بازیکنی ۳ تابعیتی و کاپیتان تیمشان استفاده می کنندهمچنین موسی هارون، دامه ترائوره، رودریگو تاباتا، خلفان ابراهیم، علی سناد، سباستین سوریا، عمر باری ۷ بازیکن الریان هستند که سابقه بازی برای تیم ملی قطر را دارند.

لوکاس بورگس(مدافع برزیلی) گونزالو ویرا(دفاع وسط اروگوئه ای) جاناتان منندز(مهاجم آرژانتینی) علی السید الدوکالی(هافبک لیبیایی) و کوه میونگ جین(هافبک میانی کره ای) پنج بازیکن غیرقطری الریان هستند که تنها چهار نفر آنها می توانند در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند.

شاگردان بولنت اویگون تا پایان هفته دوازدهم فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ ستارگان قطر با ثبت آمار ۱۲ بازی، ۶ برد، ۴ مساوی، ۲ باخت، ۱۳ گل زده، ۱۱ گل خورده، تفاضل کل مثبت ۲ و ۲۲ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته اند.

الریان با احتساب فصل جاری تاکنون ۹ دوره در فرمت جدید لیگ قهرمانان حاضر بوده اما یک بار هم موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است.

الوحده امارات

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی

الوحده سال ۱۹۷۴ در ابوظبی تاسیس شد و ۴۵ سال قدمت دارد رنگ پیراهن اصلی این تیم زرشکی است و لورنتیو رجکامپف، سرمربی ۴۳ ساله و رومانیایی سابق گلوریا بیستریتا، یونیورسیتاتی کرایوا، سانگوف، کونکوردیا چیانا، استوا بخارست(۲ دوره) الهلال عربستان، لیتکس لووچ بلغارستان از سال ۲۰۱۷ سرمربی الوحده است.

زیاب بن زاید آل نهیان مالکیت الوحده را برعهده دارد و بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آل نهیان ابوظبی برگزار می شود الوحده با نایب قهرمانی فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ حرفه ای امارات توانست به لیگ قهرمانان برسد اما در کارنامه این تیم چهار قهرمانی لیگ حرفه ای، ۲ قهرمانی لیگ دسته دوم، ۲ قهرمانی جام ریاست، ۴ قهرمانی سوپرجام، ۳ قهرمانی جام فدراسیون و ۲ قهرمانی جام اتحادیه امارات به چشم می آید.

سالم سلطان، حمدان الکمالی، اسماعیل مطر(کاپیتان) بزها(لقب تیم الوحده) طارق الخدیم پنج بازیکن بزها هستند که سابقه بازی در تیم ملی امارات را دارند.

همچنین سباستین تالیابوئه(مهاجم آرژانتینی) مراد باتنا(مهاجم مراکشی) یحیی قسانی(مهاجم تانزانیایی) ریم چانگ وو(مدافع کره ای) و لئوناردو(هافبک برزیلی) پنج بازیکن غیر اماراتی الوحده هستند که اگر تغییری در فهرست نفرات خارجی رجکامپف برای لیگ قهدمانان ایجاد نشود به احتمال فراوان یحیی القسانی فرصت حضور در این رقابت ها را از دست می دهد.

الوحده تا پایان هفته نهم لیگ ستارگان قطر با آمار ۹ بازی، ۴ برد، ۳ مساوی، ۲ باخت، ۲۸ گل زده، ۲۰ گل خورده، تفاضل گل مثبت ۸ و ۱۵ امتیاز پایین تر از تیم های شارجه،الجزیره و العین پنجم است.

الوحده با احتساب فصل جاری تاکنون ۹ بار در فرمت جدید لیگ قهرمانان شرکت کرده است و بهترین عملکرد این تیم صعود به مرحله نیمه نهایی فصل ۲۰۰۷ است. جایی که این تیم با شکست ۳ بر یک در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مقابل سپاهان ایران شانس فینالیست شدن را از دست داد.

الاتحاد عربستان

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی


تیم فوتبال الاتحاد عربستان چهار ژانویه ۱۹۲۷ در شهر جده عربستان تاسیس شد و اکنون ۹۱ سال قدمت دارد تا قدیمی ترین باشگاه سعودی باشد این تیم با پیراهن های راه راه زرد و مشکی در سطح فوتبال آسیا مشهور است و در حال حاضر اسلاون بیلیچ، سرمربی نامدار کروات که ۵۰ ساله است و در کارنامه اش هدایت تیم های هایدوک اشپیلت، تیم ملی زیر ۲۱ سال کرواسی، تیم ملی کرواسی، لوکومتیو مسکو روسیه، بشیکتاش ترکیه و وستهام انگلیس دیده می شود سرمربی الاتحاد است.

ریاست باشگاه الاتحاد را نواف المغیرن برعهده دارد و بازی های خانگی اش هم در ورزشگاه ۶۲ هزار نفری ملک عبدالله برگزار می شود.

مشکی و زردپوشان با قهرمانی جام پادشاهی عربستان در فصل ۱۸-۲۰۱۷ پس از ۲ سال غیبت فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کردند اما هشت قهرمانی لیگ حرفه ای، هشت قهرمانی جام پادشاهی، هشت قهرمانی جام ولیعهد، ۳ قهرمانی جام فیصل بن فهد، ۲ قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، یک قهرمانی جام در جام آسیا، یک قهرمانی جام باشگاه های عرب در کارنامه این تیم که لقبش "باشگاهی مردمی و فراتر از یک باشگاه" است به چشم می خورد.

فهد الموالد، حسن مواس فلاته،اساف القرنی، احمد اسیری، جمال بادانجو، فواز القرنی، منصور الحربی و جابر مصطفی، هشت بازیکن الاتحاد هستند که تاکنون پیراهن تیم ملی عربستان را بر تن کرده اند.

همچنین متئو یورمان(مدافع استرالیایی) رومارینهو(مهاجم برزیلی) کارلوس ویلانوئوا(هافبک شیلیایی) کریم الاحمدی(مدافع- هافبک مراکشی) جوناس(هافبک برزیلی) تیاگو کارلتو(مدافع برزیلی) و الکساندر پشیچ، هفت بازیکن غیر سعودی الاتحاد هستند که از این جمع چهار بازیکن فرصت حضور در لیگ قهرمانان را از دست می دهند.

البته جمال بادانجو(انگلیسی) و والدیویا(برزیل) جزء بازیکنان ۲ تابعیتی این تیم اهل جده محسوب می شوند.

شاگردان بیلیچ تا پایان هفته نهم فصل جاری لیگ حرفه ای عربستان در اتفاقی عجیب با ۹ بازی، ۲ مساوی، ۷ باخت،۹ گل زده، ۲۱ گل خورده، تفاضل گل منفی ۲ و ۲ امتیاز قعرنشین جدول ۱۶ تیمی این رقابت ها بوده و اصلی ترین کاندید سقوط هستند.

الاتحاد با احتساب فصل جاری تاکنون ۱۱ دوره در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است که بهترین عملکرد این تیم به کسب عنوان نایب قهرمانی فصل ۲۰۰۹ باز می گردد. جایی که زرد و مشکی پوشان جده با شکست ۲ بر یک از پوهانگ استیلرز کره جنوبی از رسیدن به قهرمانی بازماندند. البته این تیم در فرمت قبلی لیگ قهرمانان از تیم های کارنامه دار محسوب می شود.

لوکوموتیو ازبکستان

سایپا با عبور از مهاراجه ها و یاران تاباتا به مرحله گروهی می رسد/ قعرنشین عربستان چشم انتظار شاگردان علی دایی

این تیم سال ۲۰۰۲ در تاشکند تاسیس شد و اکنون تنها ۱۶ سال سابقه دارد رنگ پیراهن اصلی لوکوموتیو قرمز است و آندری فئودوروف، سرمربی ۴۷ ساله و سابق تیم نفتچی فرقان که در کارنامه اش حضور در تیم های دوم روبین کازان و تیم ملی ازبکستان به عنوان دستیار دیده می شود از سال ۲۰۱۸ روی نیمکت این تیم می نشیند.

منصور رجب اف،رئیس باشگاه لوکوموتیو تاشکند است و بازی های خانگی آن در ورزشگاه هشت هزار نفری لوکوموتیو برگزار می شود.

هرچند از رقابت های مرحله پلی آف قهرمانی فصل ۲۰۱۸ لیگ ازبکستان ۲ هفته باقی مانده است اما با توجه به اختلاف ۶ امتیازی شاگردان فئودوروف با تیم رده دومی پاختاکور بسیار بعید به نظر می رسد که این تیم نتواند قهرمانی را به دست آورد و برهمین اساس می توان لوکوموتیورانان را به عنوان یکی از چهار تیم حاضر در گروه دوم لیگ قهرمانان به حساب آورد.

۲ قهرمانی لیگ،یک قهرمانی لیگ دسته اول، سه قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرکاپ ازبکستان حاصل دوران فعالیت ۱۶ ساله تیم لوکوموتیو تاشکند است.

ایگناتی نستروف(کاپیتان) صدرالدین عبدالله اف،اکرمجان علیبائف، مارات بیکمائف،تمورخوجا عبدالخولیقوف،سردار میرزایف، حسین الدین غفوراف، اسلام توختوخوجائف، سردار رشیداف،شوخرات مخمدیف، اولگ زوتیف،دیورجان ترابف ۱۲ بازیکن لوکوموتیو هستند که در کارنامه آنها سابقه بازی در تیم ملی ازبکستان وجود دارد.

همچنین کاخی ماخارادزه(هافبک گرجستانی) ایگور یلیچ(هافبک صربستانی) و نیکولای پوگربنیاک(مدافع روس) ۳ بازیکن غیر ازبک لوکوموتیورانان هستند.

لوکوموتیو با احتساب این دوره پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است که بهترین عملکرد این تیم صعود به مرحله یک چهارم نهایی به دنبال عبور از الهلال عربستان در یک هشتم نهایی بود اما شاگردان میرکو یلیچیچ(سرمربی سابق لوکوموتیو) در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت این مرحله با نتیجه یک بر صفر مغلوب العین شده و فرصت صعود به نیمه نهایی را از دست دادند.


بیشتر بخوانید:

 سرخ‌های با تعصب با شایستگی نایب قهرمان آسیا شدند + فیلم و حاشیه‌ها

برانکو: به بازیکنانم افتخار می‌کنم/ تاریخ فوتبال آسیا چنین فینالی را ندیده بود

اظهارات عجیب مالک تراکتورسازی درباره وزارت ورزش و پرسپولیس

استقلال در گروه مرگ/ جدال تکراری پرسپولیس - السد


انتهای پیام/

نگاهی به هم گروهی احتمالی سایپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۶:۲۸ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
فوتبالی که علی دایی و علی کریمی اسطوره اش باشند بهتر است در کشور برای همیشه جمع شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۳۳ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
اگر قرار بود ببازه به این مرحله نمی رسید. به کوری چشم دشمنان علی دایی پیروز هر میدانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ایمان سررشته داری
۰۸:۳۱ ۰۲ آذر ۱۳۹۷
خدا کنه سایپا ببازه فقط بخاطر علی دایی
آخرین اخبار