توسعه دیپلماسی شهری میتواند بین مردمان کشور ها روابط دوستی و مودت ایجاد کند

معاون مالی، اداری وزارت امور خارجه گفت:با تقویت تعاملات شهری در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، دانشگاهی، تاثیرات مثبت در روابط بین دولت ها ایجاد خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد تقی صابری معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه در مراسم نکو داشت شهر اصفهان گفت : توسعه دیپلماسی شهری میتواند بین مردمان کشور ها روابط دوستی و مودت ایجاد کند. گفت: با تقویت تعاملات شهری در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، دانشگاهی،تاثیرات مثبت در روابط بین دولت ها ایجاد خواهد شد.

معاون مالی، اداری وزارت امور خارجه ضمن ابلاغ پیام تبریک دکتر ظریف وزیر امور خارجه بیان داشت اصفهان همیشه جزو پیشگامان هنر و فرهنگ و تمدن ایران بوده است و مردم میهمان نواز و فرهیخته ی این شهر کهن در طول تاریخ همواره کوشیده اند تا خالق آثاری متفاوت تازه و نو باشند .

وی در ادامه افزود :اصفهان از ابعاد مختلف اقتصادی از جمله صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت های بی شماری است.

وی بیان داشت: اصفهان قطب مهم هنر ،صنعت، گردشگری و صنایع دستی کشور است .

محمد تقی صابری گفت:اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی ثبت شده در جهان به شهر صنایع دستی مشهور شده است.

وی تصریح کرد: در مسیر تحولات تاریخی اصفهان از جمله مشروطیت،انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس همواره جزو پیشتازان بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت : در زمانی که پدیده های چون جهانی شدن مرز های جغرافیایی و سیاسی را در نوردیده و هویت های ملی را به چالش کشیده است حفظ اصالت ها و معرفی میراث فرهنگی و جهانی میتواند راه گشای بسیاری از مشکلات اجتماعی و حتی سیاسی باشد.

وی افزود: بزرگداشت روز اصفهان و برگزاری رویداد های فرهنگی و هنری و شناساندن خلاقیت های انباشته بشری در این محدوده ی جغرافیای و شناساندن همزیستی ادیان مختلف الهی شامل مسلمانان ،یهودیان و مسیحیان نشان دهنده ی افق های روشن در این شهر می باشد.

معاون مالی، اداری وزارت امور خارجه با بیان این که امروزه مهم ترین دغدغه همه مسولین ملی و شهری خدمت به شهروندان خلاق اصفهانی است گفت: در جهان امروز شهر های خلاق میتواند نقش مثبت در ارتقا زندگی انسانی ایفا کند.

وی با بیان این نکته که توسعه دیپلماسی شهری میتواند بین مردمان کشور ها روابط دوستی و مودت ایجاد کند. گفت: با تقویت تعاملات شهری در بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی، دانشگاهی،تاثیرات مثبت در روابط بین دولت ها ایجاد خواهد شد.

محمد تقی صابری افزود: دیپلماسی بومی یکی از موضوعاتی است که در جهان امروز به آن توجه خاص میشود و این قبیل نشست ها و بین المللی کردن این رویداد ها دارای سودمند بسیار برای شهروندان اصفهانی است.

وی در ادامه ضمن تبریک به مدیریت شهری و شهردار اصفهان تاکید کرد وزرات امور خارجه با تقویت دفاتر نمایندگی خود در مراکز استان های کشور از جمله اصفهان در راستای حمایت و تقویت و توسعه ی تعاملات بین المللی و دیپلماسی شهری در کنار مسئولین محترم و شهروندان اصفهانی در رشد و پیشرفت شهر پر آوازه اصفهان مشارکت فعال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان قطب مهم هنر ،صنعت، گردشگری و صنایع دستی کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.