اصفهان اسطوره شهری دارای روایت های گوناگون است

شهردار اصفهان گفت:ویژگی اسطوره شهری اصفهان آن است که قابلیت نمادین برای الگو شدن و سرمشق قرار گرفتن دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان دیشب در مراسم نکو داشت شهر اصفهان با تاکید بر این نکته که باید اصفهان و اصفهانی را نکو داشت افزود: شهر اصفهان میراثی برای همه نسل های بشری است.

شهردار اصفهان بیان داشت: نکوداشت شهر اصفهان فقط توسط شهروندان اصفهانی انجام نمی شود بلکه وظیفه اخلاقی همه ایرانیان و جهانیان است تا این جهان شهر را گرامی بدارند

وی در پاسخ به این سوال که چرا باید برای شهر اصفهان مراسم نکوداشت برگزار کرد گفت: دو ویژگی در کسی یا چیزی وجود داشته باشد شایسته قدر دانی و نکو داشت است اول ان کس یا ان چیز برای بشریت افتخاری به ارمغان اورده باشد به طوری که انسان بتواند به آن افتخار ببالد و دوم این که ان کس یا ان چیز از چنان مبنا و معنای برخوردار باشد که انسان هویت خویش را با معیار های آن تعریف و تبیین کند و بر اساس این تعریف موقعیت خویش را در جهان تعریف کند .

وی در ادامه بیان داشت : شهر اصفهان هر دو ویژگی را دارا است هم برای آحاد بشر افتخار آفریده و هم معیار سنج هویت بشری شده است.
.
وی اظهار داشت: شهر اصفهان با تمام فعالیت های مدنی و خلاقیت ها هنری و شکوه فرهنگی و عظمت معماری و شهرسازی اش از خلال سده ها هزاره ها بار ها و بار ها در نمود ها و نشانه های ملی تکرار و تکثیر شده است و پایه ای سبک های خلاقانه ی بشری قرار گرفته است.

قدرت الله نوروزی با تاکید بر این نکته که باید اصفهان و اصفهانی را نکو داشت افزود: شهر اصفهان میراثی برای همه نسل های بشری است.

وی در ادامه با بیان این نکته که اصفهان یک جهان شهر می باشد گفت: با توجه به قدمت تاریخی شهر اصفهان و قرار گیری در مسیر جاده ابریشم و توانایی گفت و گو در عرصه ی بین المللی واجد ویژگی های جهانی بر پایه مشخصات بومی شده است.
وی افزود: به تعبیر دیگر جهانی را می توان در جام جهان اصفهان دید و خواند .

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد:این تجربه فرهنگی و تاریخی میتواند مبنای بر جامعه سازی معنا گرایانه بشر امروزی تعریف شود.

وی در ادامه بیان داشت: ویژگی اسطوره شهری اصفهان آن است که قابلیت نمادین برای الگو شدن و سرمشق قرار گرفتن دارد
وی در ادامه افزود: اصفهان اسطوره شهری دارای روایت های گوناگون است.

قدرت الله نوروزی تصریح کرد:اول آذر ماه به عنوان روز نمادین اصفهان از آن حیث اهمیت دارد که با نگرشی گذشته نگر میتوانیم واقعیت این شهر را هر بار خوانش کنیم و
میتوانیم سیاست ها و رویکرد ها و عملکرد های گوناگونی را در مقیاس با آن تاریخی فرهنگی سنجش نماییم.
وی در ادامه بیان داشت: تلاش ما بر این است گذشته و حال را با اجماع کرده و در آن راستا شهری فرهنگی و خلاق به وجود آوریم .

 

انتهای پیام/م

 

مراسم نکوداشت روز اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.